2024
В началото на всяка нова година AUTO BILD прави преглед на моделите, които получават право да получат регистрация като ретро автомобил в Германия (т.нар. H-Kennzeichen). На практика тя отчита, че подобни машини вече имат статуса не на обикновени МПС-та, а на културно наследство. С началото на 2024 много модели от 90-те, сред които и Audi A8 от първата генерация на модела – D2, вече могат да бъдат считани за олдтаймери – стига да са произведени през 1994.
Днес вече всеки може да си позволи A8 (или поне първоначалната инвестиция в него): защото първата луксозна лимузина на Audi вече може да бъде открита по платформите за употребявани автомобили дори за по 3000 лева. Естествено, при моделите от високия клас с най-голяма сила важи поговорката „Евтиното струва скъпо“. Добрата новина за феновете на модела е, че ръждата не е проблем благодарение на изцяло алуминиевата каросерия, но различните комфортни екстри често сдават багажа. И разбира се, разходът е висок: дори при базовата моторизация с шест цилиндъра и 174 к.с. трудно ще паднете под десет литра.

Първата генерация на А8 влиза в производство в средата на 1994 г. като първия луксозен модел с каросерия, изработена изцяло от алуминий. Освен нея едно от съществените предимства на А8 пред тогавашната конкуренция в лицето на BMW Серия 7 (E38) и Меrcedes S-класа (W 140) е quattro задвижването. А8 обаче е прекалено спортно за класа си – и това му изиграва лоша шега. И все пак, първото поколение на A8 (D2) бе крайъгълен камък за Audi. Черешката на тортата беше 6-литровата W12-версия с 420 к.с. – федералният канцлер на Германия Герхард Шрьодер използване именно такава лимузина.
Но не се поддавайте на еуфория. Подобна машина е с доста скъпа поддръжка. За смяна на масло, свещи и нови спирачки може да се наложи да дадете половината от това, което сте платили за колата на предишния й собственик. На всеки 120 000 километра се сменя ангренажен ремък – работата продължава дълго и струва доста. Е, поне този разход ще ви отпадне при 12-цилиндровия мотор, тъй като той е оборудван с ангренажна верига. Освен това притежателите на A8 съобщават за проблеми с Tiptronic-а и спирачките на тежкия автомобил, а и гумите му са скъпи. Въпреки това, въодушевлението е голямо.