AUTO BILD България / VW Arteon R-Line: Golf de Luxe

VW Arteon R-Line: Golf de Luxe

В одеждите на топмодификацията на Arteon се крие Golf R, „напомпан“ до размерите на средния клас


19
окт.
2017

На пръв поглед VW Arteon няма нищо общо със скучноватия семеен „транспортьор“ Passat – но двигателят му е същият. Топмоторизацията с 280 к.с. трябва да конкурира успешно Alfa Giulia Veloce и Opel Insignia GSi. На практика купувачът получава техниката на Golf R с повече ламарина. В Германия надценка от компактната „бегачка“ до топ Arteon-a с пакет R-Line е в размер на 7225 евро. Но как се справя елегантният купе-седан в практиката?

„Сухите“ технически данни разкриват 30 к.с., 50 Нм и осем десети при спринта до 100 км/ч в полза на по-лекия със 123 кг Golf R. С 5,6 сек за традиционното упражнение 0-100 Arteon отговаря напълно на заводските характеристики. Спирачната система – същата като при Golf R, се представя върхово: 35 м за 100-0 км/ч студена и почти без промяна след загряване. Eстествено, по планински пътища с много завои Arteon не е толкова пъргав като Golf R, но все пак за атаката на серпентините в голяма степен помага спортното окачване на пакета R-Line. За неутралното поведение в завоите съдейства „зорката“ ESP – която фино овладява недозавиването.

Който иска да накара задницата да се „метне“, трябва да се бори срещу реакциите на ESP. Специалните спортни седалки на VW обаче не са включени в програмата за Arteon – от производителя явно са решили, че R-логото в „креслата“ Ergo Comfort е достатъчно. И докато със своята шикозна форма на каросерията Аrteon се еманципира от донора на техниката си Passat, в интериора роднинската връзка между двата модела се забелязва веднага. На практика Arteon разкрива това, което ще видим в задаващия се фейслифт на Passat. Сред новите екстри са 9,2-инчовият дисплей в кокпита и жестовото управление. В интерес на истината, последното е „прекалено технологично“ – ако трябваше да избираме между него и традиционен въртящ се контролер за звука, щяхме да заложим на старото решение, използвано от десетилетия. С големия си заден капак Arteon е дори по-практичен от Passat. Единствено дължината от близо 5 м е проблемна за всекидневието.

А цената? Insignia GSi (260 к.с.) e с около 10 000 евро по-евтина. Разходът също не е нисък: VW обявява средно 7,3 л, а по тестовото трасе отчетохме близо 9 – или с други думи: 19 процента отклонение.

 

Технически данни VW Arteon R-Line
Двигател 4-цил. редови, турбо
Разположение отпред напр.
Работен обем 1984 cм³
кВт (к.с.) при об/мин 206 (280)/5100-6500
Литрова мощност 141 к.с./л
Нм при об/мин 350/1700-5600
Задвижване 4х4
Трансмисия 7-степ. с два съединителя
Предни спирачки 340 мм
Задни спирачки 310 мм
Размер гуми 245/45 R 18
Модел гуми Pirelli P Zero
Дължина/широчина/височина 4862/1871/1450 мм
Цена на тестовия автомобил 101 800 лева

 

Измерени стойности VW Arteon R-Line
Ускорение
0-100 км/ч 5,6 сек
0-180 км/ч 17,7 сек
60-100 км/ч (4./5. пред.) 5,6/8,5 сек
80-120 км/ч (5./6./7. пред.) 7,7/10,4/14,7 сек
Спирачен път
от 100 км/ч студени 35,0 м
от 100 км/ч топли 36,7 м
Макс. скорост 250 км/ч
Тестов разход 9,0 л/100 км А95 Н
Тегло/пол. товар 1690/550 кг
Относителна мощност 6,0 кг/к.с.

Още по темата

Card image cap
Polo номер 6 порасна!

30
авг.
2017

Тествахме 1-литровия 3-цилиндров мотор със 115 к.с.

Card image cap
Употребявани автомобили: Citroën C5, C6 и DS

19
окт.
2016

С5 е нормален употребяван автомобил – но като последен с прочутата хидропневматика се превръща в „крайъгълен камък“ от историята на Citroën. Ние събрахме един класик и два кандидат-класика

Card image cap
Land Rover Discovery: Остава як като скала!

31
мар.
2017

Land Rover пуска нов Discovery – според британците това е най-добрият всъдеход. Разбира се, че трябваше да проверим това. Естествено тествахме новия Disco и по нормални пътища

Card image cap
Новото Peugeot 308 GTi: „лъвче“ с 272 к.с.

26
дек.
2015

Този „французин“ пращи от мощност и въпреки това разполага с достатъчно сцепление – но не е евтин

Card image cap
Mercedes AMG E 63 S 4Matic+: Дрифтът е задължителен

18
ян.
2017

AMG оборудва E-клас с 612 к.с. – както и с режим за дрифт. Атака!