2017
Да, на това „лъвче“ определено му личи, че има няколко десетилетия зад гърба си. Въпреки това симпатичният французин все още изглежда tres chic. Може би, причината за вечната младост на Peugeot 504 се крие в съвместната работа на легендарните дизайнери Алдо Бровароне и Серджо Пининфарина, създали концепцията на каросерията. През 1968 г. Peugeot лансира 504 като новото си предложение в средния клас. Година по-късно моделът спечелва отличието „Кола на годината“ – и това далеч не е свързано само с изящните форми на екстериора – но и с надеждната техника. 504 разполага с независимо окачване на четирите колела, както и с дискови спирачки (има версия L с цял заден мост). От 1971 г. за модела е предлаган почти „неубиваем“ дизелов двигател. Благодарение именно на този агрегат 504 се превръща в бестселър на пазара на употребявани автомобили в Африка – дори до ден-днешен в Египет това е най-масовият модел за такси.
По онези географски ширини обаче вали сравнително рядко. На Стария континент много екземпляри от 504 стават жертва на корозията. Общо от това Peugeot са направени 3,7 млн. бройки – компанията може да се похвали с повече продажби единствено на 205 и 206. Като олдтаймер произвежданото в периода 1968-1983 504 е най-често срещано във версия седан. В гамата от двигатели влизат агрегати с работен обем 1,8 и 2 л, както и върховият 2,7 V6 (с инжекцион тип Kugelfischer), въведен през 1973 г. Дизелите са с кубатура между 1,9 и 2,3 л. Moщността е между 64 и 144 конски сили. Истинските ценители са влюбени в редките Coupe и Cabrio, а фермерите уважават много пикапа. Със седалка в багажника комбито ще задоволи и претенциите на най-големите семейства – тъй като може да превозва до 7-8 души. 504 GL с 2-литров 4-цилиндров бензинов двигател с 92 к.с. може да бъде намерен на стойност между 8 и 20 хил. лева.

През 70-те и 80-те години 504 е толкова успешно, че голям брой от продажбите му са на германския пазар