2017
Защо ви показваме тази студия? Не всеки ден можете да видите миниван на Lamborghini с крилати врати и дизайн от 80-те години. През 1994 г. Renault показа напълно абсурдния си миниван Espace F1 Concept с мотор от Формула 1 с 810 к.с. в задницата, че тези модели не са съвсем скучни. Този Espace не е първият опит да бъде придаден блясък на този толкова обикновен клас автомобили. Вдигаме завесата за Bertone Lamborghini Genesis, показан от известното италианско дизайнерско студио на автосалона в Торино през 1988 г. Заедно с разполагащ с 455 к.с. V12 мотор от Lamborghini Countach Quattrovalvole.
5,2-литровата машина с шест карбуратора е разположена отпред – някъде между предните седалки (така можете да си спестите отопление на седалките) и задвижва задните колела чрез 3-степенна автоматична трансмисия. В Countach 5000 QV моторът е комбиниран с механична 5-степенна скоростна кутия. През 1988 г. Lamborghini е още собственост на Chrysler. Заради теглото си от 1800 кг Bertone Genesis не е особено бърз – въпреки 12-цилиндровия си агрегат.
От Bertone са инвестирали над 30000 човекочаса в дизайна на модела. Genesis има внушителни предни крилати врати, а задните са плъзгащи се. Въпреки дължината си от само 4,50 метра и междуосието от 2,65 метра (базата на Genesis е Lamborghini Espada), предлаганото място е доста щедро. Естествено за целта помага и широчината от 2 метра.
Разбира се дори и миниван с V12 мотор и 455 к.с. си остава миниван: целтра е да бъде практичен. Системата за седалките е гъвкава с най-различни възможности за сгъване и регулиране. Предните седалки например могат да се завъртат на 180 градуса – не се споменава, дали водачът може да направи това по време на движение. Иначе самите кресла са покрити с червена и бежова алкантара, а в интериора има дори телевизор. За съжаление Bertone Lamborghini Genesis си остава единствена бройка. 14 години по-късно Renault Avantime възражда неговата концепция. Макар, че „французинът“ не бе толкова радикален и с половината цилиндри.