2021
В Щатите за рекордна сума бе продаден произведен през 2003 г. автомобил BMW M5. Особеното в това E39: пробегът му е само 5081 километра, като гумите му са оригиналните!
BMW M5 Е 39 се счита от феновете на BMW за най-доброто M5 на всички времена! Третото поколение на M5 е представено през март 1998 г. на автомобилния салон в Женева и още през същата година започват доставките към клиентите. До 2003 г. в цял свят са продадени над 20 000 автомобила M5 E39. По онова време спортният седан е най-мощният модел на M GmbH. Още по време на производството на предлаганото предимно като седан M5 E39 моделът е доста търсен и ценен, а днес има колекционерска стойност. Поддържаните екземпляри в оригинално състояние са ценени и се срещат рядко. Затова и цените от години се покачват. Сега едно такова M5 бе продадено за рекордна сума в Щатите: близо 340 000 лв. Особеното в случая: това E39 на практика е почти нов автомобил!
Специалистът на тема BMW EAG (Enthusiast Auto Group) от Синсинати е известен с това, че предлага винаги отлично поддържани , топ-екземпляри на M-модели, но наскоро продаденото M5 E39 в цвят „карбоново-черен металик“ е „черешката на тортата“ дори и за EAG. Горещото M5 е произведено през 2003 г. – тоест е от последната година на производство. На снимките колата е като чисто нова: лакът е в перфектно състояние, а двуцветната кожена тапицерия „Silverstone“ прави впечатление на неизползвана – каквато е всъщност. Тъй като за последните 18 години това M5 е изминало точно 5081 километра. Преди години EAG имат дори едно E39 с невероятните 497 километра пробег.
Затова M5 E39 е толкова обичано
За феновете и колекционерите на BMW M5 E39 е екстремно предпочитано: семплите линии са типични за BMW и са приятно сдържани в сравнение с днешните спортни модели. Единствено ауспуховата уредна с четири тръби и страничните огледала издават топмодела. Прибавяме и факта, че за разлика от предшественика си Е34, E39 залага на V8 двигател. Под капака работи междувременно легендарнияV8 атмосферен мотор S62B50. 5-литровият двигател е с 400 к.с. и максимален въртящ момент от 500 Нм. Трансмисията е 6-степенна механична (за M5 E39 не се предлага автоматична), а задвижването – задно. Автомобилът ускорява за 5,3 секунди до темпо 100 км/ч. E39 се счита за доста надежден. Докато много наследниците M5 E60/E61 имат повреди в двигателя още при малки пробези заради лоша поддръжка на високооборотните V10-атмосферни двигатели (максимални обороти 8250 об/мин), в обявите има много M5 E39 с пробези от над 200 000 километра, което означава добра издръжливост.
Автомобилът е с оригиналните си гуми
Продаденото M5 E39 е доста далеч от такъв пробег – с изминати 5081 километра за 18 години то дори не е разработено както трябва. Естествено си задаваме въпроса: кой си купува такава кола и не я кара? EAG са купили благодарение на имиджа и връзките си това M5 E39 директно от първия собственик на автомобила. Господинът е известен джаз-пианист, който е изпитвал по-голяма радост от поддръжката на автомобила, отколкото от карането му. Доказателство са оригиналните, 18-годишни гуми Dunlop.
Употребявани BMW M5 E39 има и за 40 000 лв.
Първоначално заради отличното състояние и малкия пробег EAG са възнамерявали да оставят колата за собственика на фирмата, но все пак са решили да го обявят за продажба. Междувременно „капсулата на времето“ е продадена за невероятните 340 000 лв. За сравнение: в Германия най-евтините екземпляри започват от около 40 000 лв. за M5 E39 с пробег от над 200 000 километра и няколко предишни собственика.
Грешка: Формулярът за контакт не е намерен.