Най-добрите комбита на Opel за 60 години


8
мар.
2018

Елегантният Voyage Caravan: През 1970 година Opel създава нови тенденции с лайфстайл комби

През 1970 година Opel представя ново поколение комби, което – в допълнение към важните му функции – е насочено преди всичко към нуждите на семействата, забавленията и активностите навън. Той се отличава със спортния си дух и ориентирани към лайфстайла характеристики.

Компанията демонстрира първите стилистични решения в тази насока на Автомобилното изложение в Женева през 1968 година със своя Commodore Voyage. Това голямо комби има специални екстериорни елементи, имитиращи дърво, което е реминисценция на американските woodies. Въпреки че никога не достига фаза на серийно производство, то отваря вратите за нови експерименти на стилистите в дизайнерския отдел Opel Styling, както по това време се нарича дизайнерският център на компанията. Те започват работа по няколко нови комби модела в края на 60-те и началото на 70-те години. Те са кръстени Voyage, за да се подчертае насочеността им към свободното време и по-луксозното им изпълнение. Строгата практичност е оставена на заден план – новият вид комбита търси усещането за повече лукс и пространство, съчетани с големи прозорци, осигуряващи от своя страна повече светлина и комфорт.

Opel Ascona A Voyage (1971)

През 1970 година на пазара се появява концепцията Ascona Voyage – в допълнение към стандартната комби версия – с характерните имитиращи дърво странични панели и винилов покрив. Името ясно показва насочеността на модела, който се превръща в предшественик на така наречените Shooting Brake версии. Opel отново е първият, който демонстрира подобни нови насоки.

Същевременно с това, производителят от Рюселсхайм остава верен на своята посветеност да конструира автомобили съчетаващи практичност с визуална красота. През 1972 година, Rekord D обогатява спектъра от модели в горната част на средния клас. Той се предлага като седан, купе и разбира се, като комби Caravan във версии с три и пет врати. Визията му се отличава с изчистените, елегантни повърхности и прави като стрела линии. За първи път комби версията се сдобива и с дизелов двигател. За да се избегнат недоразуменията сред клиентите, новото поколение на Rekord се предлага с обозначението „Rekord II“ вместо с „D“ като дизел.

Opel Rekord D Caravan (1975)

Космическото чудо: Opel Omega Caravan представен през 1986 година

През първата половина на 80-те години, Opel инвестира над два милиарда марки в разработването на модела Omega, следваща напълно нова и авангардна в техническо отношение концепция. Новият автомобил от среден клас, който се появява на пазара през 1986 година, е проектиран с изключителен поглед към аеродинамиката. Седанът е с коефициент на обтекаемост (Cd) 0.28, а комбито Caravan постига изключителната за такъв тип автомобил стойност от 0.32 и има размери от съответно 4.73 x 1.77 x 1.48 метра (дължина/широчина/височина). Всичко това става възможно благодарение на активната съвместна работа на дизайнерския и инженерния отдел и постигането на конструктивни детайли като цялостно изгладени повърхности, обтекаеми повърхнини на остъкляването и страничните колони, скрити чистачки и идеално конфигурирана стъпаловидна задна част – всичките допринасящи за създаване на по-ефективно обтичане на въздуха и намаляване на разхода на гориво.

Opel Omega A Caravan (1990)

Най-голямата изненада идва, когато шофьорът на Omega Caravan отвори задния капак. Терминът багажник всъщност звучи доста подценяващо за багажното отделение в XXL формат. На плоския под с товарна площ до 1.98 метра, автомобилът може да побере до 1 850 литра багаж и всякакви принадлежности. В теглово изражение това са 630 килограма, като качването им става удобно благодарение на ниския праг, отстоящ на едва 60 сантиметра от земята. За да може Omega Caravan винаги да осигурява безопасно и комфортно шофиране и пътуване, дори когато е максимално натоварена, инженерите конструират уникалната ходова част DSA (DSA = Dynamic Safety Action, безопасно динамично действие), която заедно със стандартната антиблокираща спирачна система гарантира върхово ниво на стабилност дори в критични ситуации.

Бестселър с ново име: Opel Astra стартира кариерата си през 1991 година  

През периода от 1991 до 1997 година са произведени около 4.1 милиона автомобила Astra F, с което моделът става най-продавания в историята на Opel. Развойната работа е фокусирана в комбинирането на модерен дизайн с още повече интериорно пространство, подобрен комфорт и с изключителен фокус върху опазването на околната среда.  Наследникът на Kadett приема името си от това на британската сестринска фирма Vauxhall (още четвъртото поколение на Kadett се продава в Обединеното Кралство като Vauxhall Astra от 1980 година).

Просторната Astra Caravan става популярен вариант още с представянето на модела. Частните клиенти предпочитат високо оборудваната Caravan Club с мощност до 115 к.с., а със своята нова звезда Opel предприема и офанзива за въвеждане на технологии за повече безопасност. Всички модели на Astra предлагат система от активни колани с преобтегачи за предните седалки и регулиране на височината, рампи на седалките, както и странична защита, включваща двойно тръбно усилване във всички врати. Всички двигатели вече са оборудвани с каталитични конвертори.

Opel Astra F Caravan (1991)

Caravan става Sports Tourer: Insignia се превръща в нова ера за дизайна на Opel

През 2009 година Opel отваря нова глава в историята на своите комби модели. Opel Insignia Sports Tourer е впечатляваща интерпретация в комби формат на новата стилистична философия на Opel в средния клас – атлетичен и елегантен автомобил до най-дребния детайл. В лайфстайл комби модела са въведени високотехнологични решения, при това спортно оформената и изработена с изключително качество каросерия предлага същата атлетична и мощна елегантност каквато и тази на седана. С криловидните стилистични елементи в светлините и станалото след това характерно за Opel релефно острие в страничните части, Insignia полага основите на нова дизайнерска ера, в която „Скулптурната артистичност се среща с германската прецизност” и сега присъства във всички леки автомобили на производителя от Рюселсхайм.

Атрактивната външност приютява технологии от най-високо ниво: клиентите могат да избират от широка гама двигатели включваща пет бензинови и четири турбодизелови агрегата с мощност от 81 кВт/110 к.с. до 191 кВт/260 к.с. и въртящ момент от до 400 Нм. С напълно новата адаптивна система за задвижване на четирите колела и ходовата част FlexRide, Sports Tourer впечатлява с невероятна стабилност и предлага оптимално сцепление, както и върхова форма на управляемост при всякакви пътни ситуации. Премиера в този модел правят предната камера Opel със системи за разпознаване на пътните знаци и предупреждение за непреднамерено напускане на лентата за движение. Ергономичните седалки с настройка в множество посоки, сертифицирани от организацията “Aktion Gesunder Rücken e.V” (Дружество за здрави гърбове) подобряват комфорта. Практичното комби се трансформира в гъвкав, лайфстайл спътник с гарантирани комфорт и удобство от най-високо ниво.

Флагман от новото време: Insignia Sports Tourer.

Още по темата

Card image cap
„Костенурката“ и Twingo: мъници със задно задвижване вчера и днес

23
юни
2017

Задно разположеният двигател се завръща: в новото Renault Twingo живее духът на някогашната "костенурка". Дали там ще намерим и нейните странности? Ще разберете от това сравнение на пистата

Card image cap

В последния брой:

Архив >

usedTag: