2016
„В следващите месеци е силно вероятно да наблюдаваме развитието на мащабна операция: сглобяването на Renault 9 и 11 в България. Първите контакти между двете страни (бел. ред. Фанция и България) бяха осъществени преди 18 месеца, като е договорено производство на 120 000 бройки.“ – така започва публикацията със заглавие „Renault 9 и 11 в България?“, на която се натъкнахме в бр. 525 (4.06.1986 г.) на френското издание AUTOhebdo. В основата на евентуалната сделка е заложена клирингова спогодба, за чиито условия обаче двете страни не могат да стигнат до споразумение – и именно това се оказва една от пречкте за реализацията на проекта. Именно липсата на споразумение забавя подготовката на производствените съоръжения: междувременно моделът претърпява втори фейслифт (фаза 3) през 1987 г., а две години по-късно е спрян от производство във Франция.
С различни модификации обаче колата остава в производство в Турция чак до 2000 г., както и в Колумбия (до 1999-а), Тайван (до 1996-а) и в Аржентина (до 1997-а). За четири години, от 1983 до 1987 г., автомобилът е произвеждан и в САЩ с логото на AMC. Любителите на филмите за Джеймс Бонд вероятно си спомнят как с разполовена „11-ка“ героят на Роджър Мур участва в зрелищно преследване в Париж, а феновете на френските „бегачки“ днес дават луди пари за запазени екземпляри от версиите 9/11 Turbo със 105/115 к.с.
За съжаление обаче плановете за производството на колата в България не водят до успех – и „дуото“ не успява да бъде записано в графата „Булгаррено“, подобно на моделите 8 и 10. От средата на 60-те до началото на 70-те години у нас са произведени общо 6540 бройки от модели на „реджията“. Голяма част от сглобените в нашата държава машини са предназначение за износ в Австрия, Югославия и др.