2022
По време на събитието Continental-Winter-Performance тествахме Tesla Model Y на Startech. Как се държи SUV-ът върху сняг и лед?
Все по-често тунингът не подминава и спортните коли. Brabus дори започнаха вече да придават повече мощност на електромоторите. В бъдеще нещата могат да станат доста вълнуващи.
Във Финландия имахме възможност да тестваме чистоновия Tesla Model Y на специалистите от Startech. Мощността на модела не е пипана, основна цел на концепцията е бил външният вид. Тоест още по-наточен спортен SUV. Новите предна и задна броня придават на Y съвсем различен външен вид.
В големите калници има 20-цолови джанти Monostar-M. Със смъкването на окачването SUV-статусът във визията на Tesla почти се изпарява. Е, щом няма повече мощност и по-як звук, то поне уютната атмосфера да бъде на ниво. Затова в интериора не липсват различни цветове, кожени тапицерии и алкантара.
Startech Tesla: 345 к.с. и двойно задвижване
Още преди да се качим ни бе ясно, че едва ли ще изпитаме огромно удоволствие в тази Startech-Tesla. 345 к.с. и двойно задвижване са данните на Model Y. Не кой знае какво за един двутонен автомобил. Напразно ще търсите бутон за режим Sport и за ESP.
Когато обаче пътят стана прав, а завоите не чак толкова остри, се появи и нещо като усмивка. Това притежаващите големи максимални въртящи моменти се чувстват наистина в свои води, а зимните гуми се справят отлично със снега, завиването и лекото свръхзавиване също се получават.
Макар, че преживяването бе добро, моделите с двигател с вътрешно горене щяха да предложат по-голямо удоволствие.
Технически данни и цена: Startech Tesla Model Y
Двигател: два електромотора, отпред и отзад
Мощност: 254 кВт. (345 к.с.)
Мак. въртящ момент: приблизително 500 Нм
0–100 км/ч: 5,0 сек
Максимална скорост: 217 км/ч
Цена: от 166 000 лв.