2017
Стара визия, нова техника: това може да си помисли човек на пръв поглед. Porsche обаче обещава, че при Cayenne всичко е ново. Третото поколение на SUV-а на Porsche е напълно ново. Подобно на Audi Q7 и Bentley Bentayga, Cayenne е на платформата MLB. Комбинация от алуминий, въглеродни влакна и стомана с висока якост трябва да направи Porsche-то по-леко и пъргаво.
Дизайнът е силно ориентиран към 911. Факт е, че предницата на новия Cayenne почти не се различава от тази на стария. Отворите за въздух са малко по-големи – това е всичко. Като цяло Cayenne е по-дълъг с 6 см и е по-нисък от преди. Междуосието остава 2,90 м. Има малка изненада отзад: SUV-ът взима от Panamera непрекъснатата линия между двата стопа. Като цяло Cayenne е адаптиран добре към текущия дизайн на Porsche. Честно казано, новият Cayenne може да мине и за фейслифт.
Благодарение на алуминиевата каросерия и други алуминиеви части, от Porsche са намалили теглото с 55 кг до 1985 кг, въпреки че автомобилът има допълнително оборудване. Офроуд-качествата, които не се използват от повечето клиенти, са запазени. Конкурентът на BMW X5 и Mercedes GLE ще се предлага с три двигателя, първите екземпляри ще са готови още през 2017 г. Ще трябва да платите най-малко 144 000 лева за Cayenne-а с 340 к.с., по-мощният Cayenne S стартира от 178 000 лева. Топмоделът Cayenne Turbo с 550 к.с. струва най-малко 270 000 лева.
От която и страна погледнете Cayenne, започвате да се съмнявате дали не е просто фейслифт. В интериора обаче става ясно – кокпитът е напълно нов. По средата на таблото стои аналагов оборотомер – както подобава за едно Porsche. От двете му страни има 7-инчови монитори, които могат да бъдат настойвани индивидуално – навигация, скорост, музика – всичко е само на един бутон разстояние. Това се случва интуитивно чрез бутоните на волана.
Сърцето на Cayenne е новата система Porsche Advanced Cockpit с 12,3-инчов дисплей. Тя е една от най-актуалните и въобще не трябва да се крие от конкуренцията: гласови команди, сензор при приближаване и др. Дисплеят е голям, реагира бързо и може да „зуумвате“ с два пръста, но все пак не е iPad. Досадно е обаче, че трябва да изчакате 10 секунди след запалването, за да може да ползвате навигацията. Porsche се гордее с централната конзола от Panamera: няма други бутони освен тези за звука и климатика. Вместо това, в Cayenne има стъклена повърхност със сензорни бутони.
3,9 секунди до 100 км/ч в SUV
Cayenne Turbo е тук. Това означава осем цилиндъра, 550 к.с., ускорение от 0 до 100 км/ч за 3,9 сек и максимална скорост от 286 км/ч. За щастие, Cayenne не е пораснал. Той тежи 50 кг по-малко, въпреки че в него има много повече техника – например, трикамерно въздушно окачване в комбинация със стабилизация против преобръщане и завиване на четирите колела. Porsche нарича тази технология 4D-Chassis Control. Това означава, че „дебелакът“ ще се държи като истински спортист в завоите.
Окачването е твърдо, но не е дървено като при високопоставените колеги от Щутгарт със звездата. Освен това има и нова спирачна система. Нарича се Porsche Surface Coated Brake (PSCB) и означава, че серийният диск е с керамично покритие. Натискането на спирачките заковава SUV-а на място.
Оборудване: регулируем спойлер за Turbo
Третото поколение на Cayenne идва с няколко новости още в началото. От Porsche са оборудвали SUV-а със завиваща задна ос, която помага за динамиката и по-лесното маневриране. Иновация са също PSCB-спирачките. Който си ги поръча, трябва също така да вземе и поне 20-цолови джанти , серийно Cayenne идва с 19-цолови. Към серийното оборудване спадат и двойното задвижване и LED-фаровете. За матрични LED светлини и системата против преобръщане PDCC трябва да се доплати. Специален при Cayenne Turbo е регулируемият спойлер, който увеличава притискателната сила или намалява спирачния път. Turbo също така идва и с 21-цолови джанти, 710-ватова аудиосистема Bose и отопляеми седалки и волан.
Двигатели
Третото поколение на Cayenne може да бъде поръчано с три двигателя. Първият е 3,0-литров шестцилиндров с 340 к.с., който има 40 к.с. повече от предшественика. Cayenne S идва с 2,9-литров битурбо V6 с 440 к.с. Топмоделът Turbo се предлага с четирилитров V8 с 550 к.с. и 770 Нм. По-късно ще има и Plug-In Hybrid версии на базата на V6 битурбо и V8 двигателя.