Matra Bagheera: Captain Future

Футуристичната Matra Bagheera е идеалният автомобил, с който да завладеете градската джунгла. Купето на прощава единствено на удари по каросерията – защото тя е пластмасова


15
окт.
2017

Когато конструктори на космическата индустрия проектират автомобил, не е чудно, че той е много просторен. Френската компания Matra има опит именно в сферата, произвеждаща средства за придвижване извън нашата планета. След поглъщането на малка фирма за спортни коли на Рене Боне Matra се пробва и в бизнеса с автомобили. Първият резултат от нейната дейност е високата едва 1,17 м Bagheera, получила своето име от пантерата в „Книга за джунглата“. Машината с две врати и Transaxle-конструкция дебютира на състезанието „24 часа на Льо Ман“ през 1973 г. – но не застава на старта. Със своя централно разположен двигател и клиновидната си каросерия колата изглежда като истински „спортист“ – но 90-те конски сили са достатъчни по-скоро за градската джунгла. За сметка на това Bagheera може да достави удоволствие на цялото семейство – защото на плюшените предни седалки могат да се настанят трима души, които ще останат впечатлени от ексцентричния кокпит.

За 70-те години кокпитът изглежда наистина футуристично

Мощността на мотора, предавана към задните колела, позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 12 сек и максимална скорост 185 км/ч. Повечето водачи обаче не се стремят да я достигат, защото пластмасовата каросерия не предлага оптимално ниво на сигурност – а елементите й често се чупят или се изместват от желаната позиция. Ето защо германският автомобилен клуб ADAC дава на Bagheera своята антинаграда „Сребърен лимон“ през 1971 г. Въпреки това Matra-та е произведена в 48-хиляден тираж за периода 1973-1980. Днес екземпляри с 1,3-литровия задвижващ агрегат (84 к.с.) се търгуват за суми между 8 и 23 хил. лева в зависимост от състоянието.

„Мекият“ покрив има склонност към течове – също както и каросерията

1,4-литровият агрегат на Simca „мобилизира“ 90 к.с., като цяло моторите не създават проблеми, но ако все пак се наложи ремонт – търсете си механик с тънки ръце

Задното стъкло приема функцията и на заден капак

Трите седалки са решение без конкуренция в класа – но „недишащата“ им тапицерия в комбинация с влага осигурява направо субтропичен климат в купет

Трите седалки са решение без конкуренция в класа – но „недишащата“ им тапицерия в комбинация с влага осигурява направо субтропичен климат в купет

Още по темата