BMW X7 xDrive40i: Made in America great again


30
юли
2019

ХОРАТА ОТ BMW не са глупави. Организират теста на X7 в южната част на Щатите. Да, защото моделът се произвежда тук (в Спартънбърг). Но също и поради факта, че най-големият SUV в историята на фирмата не изглежда толкова голям сред пикапите, Cadillac Escalade и GMC Yukon колкото по германските пътища. X7 притежава приблизително площта на Серия 7, но пък е почти двойно по-висок.

Внушителна задница, малко преди Мексико: тексаското слънце огрява многото хромирани части

А какви подигравки трябваше да изтърпи за радиаторната решетка: широка около 80 см и висока 40 см, което е площта на средноголямо тексаско барбекю, върху което ще можете да разположите поне десет T-Bone стека. А зад волана ще седите толкова високо, че ще имате усещането, че можете да погледнете към Мексико през Ел Пасо. Слоган, който би се харесал на Доналд Тръмп: Made in America great again! BMW обаче смята да продава модела и в Европа. И да се противопостави на Mercedes GLS и Range Rover.

w Всичко е благородно: изработката, материалите и управлението са на топниво

С два 6-цилиндрови редови дизелови двигателя (265 и 400 к.с.), както и с 40i с 340 к.с. от Серия 5 и Z4. Именно него тестваме, тъй като BMW вече няма да предлага дизелови агрегати в Щатите. Качваме се и се оглеждаме. Адски много място, седалки, дисплеи, свързаност – всичко е луксозно. И разбира се, управлява се електрически. Освен това също като при X5 има въздушно окачване и на двете оси. Има четири варианта на окачването за офроуд: сняг, чакъл, пясък, скали.

Необходимо ли ни е обаче наистина? Ръководителят на проекта на X7 Йорг Вундер: „Разбира се, че автомобил за 200 000 лв. едва ли ще види много участъци извън пътя.“ Нашият тест също премина предимно по асфалтови пътища. В комфортен режим на движение седемместният автомобил се държи толкова спокойно и уютно, както може да се държи само един голям модел с 22-цолови джанти. Усещането при управление е повече като за Серия 7, отколкото за офроуд автомобил. X7 е за дълъг път, а задвижването се справя чудесно с 2,4-тонния SUV. В спортен режим всичко се случва по-спонтанно и по-пъргаво, но не и по-спортно. 6-цилиндровият агрегат напомня за себе си, а в тесните завои също и междуосието от над 3 метра.

В топмодела 50i (V8, 462 к.с.), който първоначално ще се предлага само в Щатите, има задни завиващи колела. Има и икономичен режим Eco Pro. Той осигурява малко по-добър разход на гориво, но и усещане при управлението тип теглене на ремарке с два тексаски бика. Идеален е адаптивният режим, който настройва колата спрямо изискванията на пътя и водачът може да се наслаждава на приятната атмосфера в X7.

Впечатление правят почти перфектната шумоизолация, уперседалките (с функция за масаж, 2200 лв.), огромното място на предните две седалки (а за малки и на третия) и усещането за допълнителен простор благодарение на панорамния покрив. Всичко това звучи добре? Наистина е така. И въпреки това X7 е американски автомобил, good old Germany е прекалено тясна за подобен XXL SUV. Това нещо няма да бъде променено и от факта, че BMW скоро ще предлага Plug-in вариант. Ако си купите X7, значи ще карате и малко от Rolls-Royce. Болтовете на джантите са от Cullinan.

w Много място, но няма как да е иначе: авторът (1,92 м) седи много удобно в X7, но до автомобила изглежда почти миниатюрен

Извод

X7 е творение на германското инженерно изкуство. Толкова голям, че не подхожда на нашето време и на европейските улици. От друга страна: с Mercedes GLS и Range Rover като че ли вече свикнахме.

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ НА BMW X7 xDrive40i

Двигател редови, 6 цилиндъра, турбо работен обем 2998 см3 • Мощност 250 кВт (340 к.с.) при 5500 об/мин • Макс. въртящ момент 450 Нм при 5200 об/мин • Задвижване 8-степ. Steptronic • Д/Ш/В 5151/ 2000/1805 мм • Междуосие 3105 мм • Тегло (празен) 2395 кг • Багажник 326–2120 л • 0–100 км/ч 6,1 сек • Макс. скорост 245 км/ч Разход 9,0 л • Емисии CO2 205 г/км • Цена от 172 500 лв.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >