Няма по-чаровен електромобил от този! (ТЕСТ)

2104
2021

В ПРОДЪЛЖЕНИЕ НА ЦЕЛИ 13 ГОДИНИ Fiat произвежда второто поколение на култовия мъник. Постоянните специални модели поддържат търсенето стабилно. Сега на пазара се появява изцяло нов 500 – при това само с електрическо задвижване (предшественикът ще остане в гамата с двигател с вътрешно горене).

Тайната на изцяло новия, дълъг 3,63 метра благороден мъник е оптимизираната за електрическа мобилност модулна платформа на концерна FCA. Нейната премиера е в 500 – на борда тя осигурява решаващо по-голямо пространство. Това, че от Fiat са се фокусирали върху новата електрическа мобилност, е напълно обяснимо и необходимо: досега италианците не правеха почти нищо заедно със своите „събратя“ Chrysler, Dodge и Jeep за намаляване на вредните емисии. Под капака на малкия автомобил работи електромотор с постоянни магнити, който при необходимост осигурява доста приличните 220 Нм максимален въртящ момент. Спринтьорският талант превръща произвежданата след десетилетия отново в италианския завод в Мирафиори „бегачка“ в майстор на светофарите: само за 3,1 секунди достигате темпо 50 км/ч. А как стоят нещата с пробега? Добре! Базовият модел с 95 к.с. „500 Action“ с батерия с капацитет от 23,8 кВтч на производителя Samsung може да измине 180 километра (WLTP). Не е рекордна стойност, но ще стигне, за да пътувате до работа и обратно. Още повече че на борда разполагате и с функция за бързо зареждане с 50 кВт. По-мощният вариант със 118 к.с. притежава батерия с капацитет от 42 кВтч и има пробег от 321 километра (WLTP).

Нито един друг малък автомобил не притежава толкова готин и симпатичен дизайн

И ако все още сте скептично настроени, то трябва да знаете, че само за пет минути можете с 85 кВт да заредите ток за изминаването на 50 километра. По този начин можете да отскочите на пазар и в по-отдалечен метрополис. Колкото нова е техниката, толкова по-доказан е дизайнът: линията на третия Fiat 500 е елегантна като рокля на Gucci. Моделът изглежда превъзходно семпъл, без радиаторна решетка и ненужни извивки на каросерията, правейки италианско-стилна препратка към своя някогашен предшественик. Истинска изненада са електрическите дръжки на вратите: натискате и вратите се отварят автоматично. Bellissima!

Третата врата улеснява неимоверно много качването на втория ред. Тя обаче струва 4000 лв.

За първи път срещу 4000 лв. повече можете да поръчате концепцията 3+1 врати: от страната на пътника до водача къса, отваряща се срещуположно на посоката на движение врата улеснява достъпа до задната седалка. Grazie mille, ще кажат момичетата. Il conto, per favore! Иначе е хубаво, че електрическият вариант няма да е по-скъп. Базовият модел „Action“ е малко по-семпъл и струва 47 000 лв. (за Германия). След приспадане на актуалната премия за електромобили остават 28 000 лв. Така новият модел струва дори по-малко от подобно оборудван Fiat 500 с двигател с вътрешно горене. Какво биха казали италианците за това? Buona offerta!!

Teхнически данни: Fiat 500 Passion 3+1

ДВИГАТЕЛ електромотор МОЩНОСТ 87 кВт. (118 к.с.) МАКС. ВЪРТЯЩ МОМЕНТ 220 Нм ЗАДВИЖВАНЕ предно/ електрическо Д/Ш/В 3632/1683/ 1527 мм СОБСТВЕНО ТЕГЛО 1395 кг ОБЕМ НА БАГАЖНИКА 185–550 л 0–100 KM/Ч 9,0 сек МАКСИМАЛНА СКОРОСТ 150 км/ч РАЗХОД 13,3 кВтч./100 км CO2 0 г/км ЦЕНА 59 000 лв. (за Германия)

извод

Дълго време Fiat изоставаше по отношение на електромобилите. С E-500 палачинката може да се обърне.
,„Количката“ е стилна и готина.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин