2015
„ВИНАТА Е НА 124“, казва Лео и маха с ръка: „Всичко е пластмаса!“ След това продължава с нормален тон, сякаш всичко е наред: „Стомана. Дебело хромирана. Daimler е вече“, хвали Лео своя 30-годишен автомобил.
Всичко се случва през 1985 г. в Митеррорбах, Долна Бавария. Ланц Лео – истинско име Леонхард Шпеер, набор 1941 – кара Mercedes 300 D, Серия W 123. Неговите най-добри дни отдавна са минали: 5-цилиндровият мотор е с пробег 250 000 км, на места личи ръжда. Видно е, че човекът се нуждае от нов Benz. Когато е представен малко невзрачният наследник на W 123 W 124 Ланц Лео, традиционалист по убеждение, е шокиран: тази модерна пластмаса въобще не му харесва. Дилърът от Егенфелден го успокоява: „Поради известно търсене“ Daimler ще отворят конвейера на 123 за няколко последни хромирани класики.

Единствената засегната част: скоростният лост е мухлясал – вероятно заради потта по ръката, която го е превключвала
240 D в червено, като екстри електрически огледала, теглич, подготовка за радио, централно заключване. Седанът му е доставен точно по поръчка. Тъй като Лео все още иска да кара своя стар 300, струващият 34 900 германски марки нов автомобил остава дълго в шоурума. Като паметник на една бляскава епоха.
1992 – 300 D все още върви – налага се „желязната резерва” да бъде преместена. Ланц Лео я докарва вкъщи с теглич. На следващия ден я закарва на собствен ход в отдалечения на 24,8 километра Ауфхаузен. Заедно с фабричния пробег общите изминати километри стават 000030. Ланц Лео се наслаждава на всеки метър.
Въобще не е докосван: воланът на автомобила
2012, при пробег 400 000 километра времето на 300 D приключва. В същия момент Лео взема решение да се откаже от шофирането – причината са очите. Новият му автомобил с пробег 30 км, който от 2009 г. стои паркиран в гаража, остава негова собственост. „Заради сантименталната му стойност“, обяснява той. „От твърдоглавство“, поправя го синът Щефан. През 2014 г. синът пуска обява в интернет и веднага след това я сваля. „За нула време се обадиха 200 души, които питаха единствено за цената.”

Не е превъртян, а е „девствен”: километражът на 240 D. 24,8 от 30-те километра са изминати от самия Ланц Лео
Така 30-годишният автомобил, докаран директно от завода, все още чака своя нов собственик, който наистина трябва да може да го оцени. Колко ще трябва да плати? „30 хиляди“, казва Щефан. Не е ли много? „В интернет има 123 с пробег 60 000 км за 20 000 евро“, идва логичният отговор. Хората тук в Митеррорбах, Долна Бавария, не са вчерашни, а хитри.