2025
Докато други производители вече погребват класическия двигател с вътрешно горене, Mercedes залага на неговото завръщане!
Завръщане в бъдещето: в Mercedes остават верни на двигателя с вътрешно горене! Докато много производители погребват двигателя с вътрешно горене, Mercedes избира противоположна стратегия: двигателите V8 и V12 трябва да останат неразделна част от моделната гама – и дори ще бъдат усъвършенствани!
На последната си годишна пресконференция производителят с централа в Щутгарт обяви под мотото „Овладяване на трансформацията“, че ще работи върху по-икономични, по-бързи и по-мощни двигатели с вътрешно горене в хода на трансформацията на автомобилния свят – и че няма да залага на изцяло електрическо бъдеще.
По-специално феновете на дванадесетцилиндровия двигател трябва да се радват: легендарният 6-литров битурбо V12 остава в гамата на марката. Макар и само на избрани пазари, той ще продължи да боботи величествено в луксозния Mercedes-Maybach S 680 или в бронираната S-класа Guard –дори във време, когато основната цел е намаляването на CO₂.
12-те цилиндъра: последният бастион на Mercedes
Докато BMW отдавна спря 12-те цилиндъра (ограничената серия M760i, предназначена само за САЩ, беше спряна през 2022 г.), а Audi се сбогува с W12 при A8 през 2017 г., Mercedes остава единственият германски премиум производител, който запазва легендата V12. И не само това: 12-цилиндровият агрегат от Афалтербах ще продължи да се доставя на италианския специалист по хиперавтомобили Pagani – за новия суперспортист Utopia.
AMG лансира нов V8
Но хората от Щутгарт няма да разчитат само на успехите миналото: V8 ще бъде модерниран. А в AMG вече работят върху изцяло нов 8-цилиндров двигател с електрическо подпомагане за бъдещи модели, които ще използват новата платформа AMG.EA. Този агрегат трябва не само да бъде мощен, но и да отговаря на бъдещия стандарт Евро 7.
Редовият „шестак“ остава – 4-цилиндров с 48-волтова система тип „мек хибрид“
Въпреки че не са направени официални изявления относно бъдещето на редовия 6-цилиндров двигател, има някои доказателства, които предполагат, че този агрегат ще бъде запазен. В същото време Mercedes обяви, че ще представи нов 1,5-литров четирицилиндров двигател, част от 48-волтова система тип „мек хибрид“.
Малката мощна машина скоро ще отпразнува своята премиера в новия CLA – в комбинация с 8-степенна трансмисия с два съединителя. Задвижването е разработено в Щутгарт съвместно с партньор от Китай.

Едно е сигурно: за момента големите планове за електрификация остават загърбени. Докато други производители продължават да разчитат изцяло на електрически задвижвания, базираната в Щутгарт компания очаква до 2027 г. 70 процента от клиентите все още да избират модели с двигатели с вътрешно горене и 48-волтова технология. Дотогава на електромобилите и plug-in хибридите ще се падат само около 30 процента от продажбите.
Базираната в Щутгарт компания първоначално планираше да продава само електрически автомобили от 2030 г. нататък – „където пазарът го позволява“. Но като се има предвид текущото търсене, този план (поне засега) е история.