Новини » Новото Porsche 911 GT3 RS: с 525 „атмосферни“ конски сили и DRS-система

Новото Porsche 911 GT3 RS: с 525 „атмосферни“ конски сили и DRS-система

1708
2022

Новото Porsche 911 GT3 RS не крие своите намерения: то е проектирано за максимална динамика. Одобреният за пътната мрежа ултраспортен автомобил с мощност 386 кВт (525 к.с.) се възползва в пълна степен от технологии и концепции, характерни за моторните спортове. Дори ако оставим настрана високооборотния двигател с атмосферно пълнене с ДНК на състезател и интелигентната олекотена конструкция, най-вече охладителната и аеродинамичната система на 911 GT3 RS са тези, които го свързват най-пряко с неговия събрат от моторните спортове – 911 GT3 R.

Концепция за централен радиатор, вдъхновена от моторните спортове – основата за активна аеродинамика

Основата за значителен тласък на производителността е концепцията за централен радиатор – идея, която за първи път се използва в победителя в класа на Льо Ман, 911 RSR и впоследствие в 911 GT3 R. Вместо конфигурацията с три радиатора, наблюдавано в предишни автомобили, новият 911 GT3 RS разчита на голям ъглов централен радиатор в предната част на капака, разположен там, където се намира багажникът на другите модели 911. Това дава възможност да се използва пространството, освободено от двете страни, за да се интегрират активни аеродинамични елементи. Непрекъснато регулируемите елементи на крилото в предната част и на задното крило от две части, в комбинация с редица други аеродинамични решения, осигуряват 409 кг обща притискаща сила при 200 км/ч. Това означава, че новият 911 GT3 RS генерира два пъти по-голяма притискаща сила от предшестващото поколение 991.2 и три пъти по-голяма от настоящия 911 GT3. При 285 км/ч общата притискаща сила е 860 кг.

За първи път в сериен модел Porsche е монтирана система DRS. За да се постигне ниско въздушно съпротивление и по-висока скорост на прави участъци от пистата, DRS позволява крилата да бъдат „прилепени“ с натискане на бутон, в рамките на определен работен диапазон. Функцията на въздушната спирачка се активира по време на аварийно спиране при високи скорости: елементите на крилата отпред и отзад са зададени на максимум, което създава аеродинамичен ефект на забавяне, значително подпомагащ спирачките на колелата. Външният вид на новия 911 GT3 RS се характеризира с голям брой функционални аеродинамични елементи. Най-забележителната характеристика на спортния GT автомобил е задното крило с прикрепване тип „лебедова шия“, чиито размери са значително по-големи. Задното крило се състои от фиксирано основно крило и горен, хидравлично регулируем елемент. За първи път при сериен автомобил Porsche горният ръб на задното крило е по-висок от покрива на автомобила. Също така предната част на 911 GT3 RS вече няма преден спойлер, а вместо това разполага с преден сплитер, който разделя въздушния поток, преминаващ над и под автомобила. Страничните панели прецизно насочват въздуха навън. Вентилацията на предните калници се осигурява от жалузни отвори в предните калници.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин