Качеството в дългосрочен план на произвежданото от 2003 до 2011 година поколение на Panda е добро. В продължителния тест на AUTO BILD от 100 000 километра преди 5 години „италианецът” получи оценка 5, а през 2004 година дори бе избран за „Автомобил на годината”. Страхотно постижение за дългия само 3,54 метра автомобил с пет врати. Но не бива да пропускаме и критиките: до май 2004 година при модела 1.1 ABS се доплащаше, а ESP – и до днес. 1,1-литровият мотор с мощност 54 к.с. е достатъчен за движение из града, 1,2-литровият с 60 к.с. е малко по-темпераментен. Върховият модел 1.4 16V със 100 к.с. не се произвежда от януари 2011 година. За шофиращите много е интересен и 1,3-литровият Common-Rail дизел с 69 к.с., който от 2007 година серийно се оборудва с филтър за твърди частици (75 к.с.). В алпийските райони на голяма популярност се радва Panda 4×4 с автоматично включващо се задвижване на задните колела. Panda II струва от около 2500 лева, по-редките дизели – от 3500 лева. Добре поддържаните 4х4 версии без следи от офроуд-употреба струват от 5000 лева нагоре.

Никой не се нуждае от повече: добър обзор, удобно разположен скоростен лост. Kлиматичната инсталация e била опция
Пробно шофиране
Нашият тестов автомобил е Panda 1.2 8V от 2008 година с пробег 27 200 километра. Освен нивото на оборудване Dynamic първият собственик е поръчал и климатична инсталация, дистанционно управление за централното заключване и дъги на покрива. Това е повишило цената на новия автомобил до 11 510 евро. Сега подобна машина може да се намери за около 5000 лв.
Нашето впечатление при шофиране
Феновете на странните цветове от 70-те години ще останат доволни: светло-жълта каросерия, небесно-сини тапицерии. Но мръсотията на задната седалка и в багажника едва ли ще ви допадне. Още при първите метри чуваме скърцане от спирачките – колата явно не е карана доста дълго време. Но след това всичко се оказва наред. На подемника обаче виждаме доста ръжда по ауспуховата система.

1,2-литровото моторче с мощност 60 к.с. е пъргаво и много надеждно. На всеки 120 000 километра или 4 години се налага смяната на ангренажния ремък. Но дори и да пропуснете – скъсването му няма никакви последици за мотора
Нашата оценка
Тази Panda изглежда сравнително запазена. С малко търпение обаче можете да се сдобиете и с някой по-изгоден екземпляр.
Продължете на следващата страница, за да видите проблемните зони на модела