Употребявани автомобили: Fiat Panda – изгодният

Малкият модел от Апенините има някои слабости, но като цяло радва собствениците с евтината си поддръжка


24
февр.
2017

Качеството в дългосрочен план на произвежданото от 2003 до 2011 година поколение на Panda е добро. В продължителния тест на AUTO BILD от 100 000 километра преди 5 години „италианецът” получи оценка 5, а през 2004 година дори бе избран за „Автомобил на годината”. Страхотно постижение за дългия само 3,54 метра автомобил с пет врати. Но не бива да пропускаме и критиките: до май 2004 година при модела 1.1 ABS се доплащаше, а ESP  – и до днес. 1,1-литровият мотор с мощност 54 к.с. е достатъчен за движение из града, 1,2-литровият с 60 к.с. е малко по-темпераментен. Върховият модел 1.4 16V със 100 к.с. не се произвежда от януари 2011 година. За шофиращите много е интересен и 1,3-литровият Common-Rail дизел с 69 к.с., който от 2007 година серийно се оборудва с филтър за твърди частици (75 к.с.). В алпийските райони на голяма популярност се радва Panda 4×4 с автоматично включващо се задвижване на задните колела. Panda II струва от около 2500 лева, по-редките дизели – от 3500 лева. Добре поддържаните 4х4 версии без следи от офроуд-употреба струват от 5000 лева нагоре.

Никой не се нуждае от повече: добър обзор, удобно разположен скоростен лост. Kлиматичната инсталация e била опция

Пробно шофиране

Нашият тестов автомобил е Panda 1.2 8V от 2008 година с пробег 27 200 километра. Освен нивото на оборудване Dynamic първият собственик е поръчал и климатична инсталация, дистанционно управление за централното заключване и дъги на покрива. Това е повишило цената на новия автомобил до 11 510 евро. Сега подобна машина може да се намери за около 5000 лв.

Висока позиция на седене, но твърде къса опора за бедрата, почти никаква странична опора

Нашето впечатление при шофиране

Феновете на странните цветове от 70-те години ще останат доволни: светло-жълта каросерия, небесно-сини тапицерии. Но мръсотията на задната седалка и в багажника едва ли ще ви допадне. Още при първите метри чуваме скърцане от спирачките – колата явно не е карана доста дълго време. Но след това всичко се оказва наред. На подемника обаче виждаме доста ръжда по ауспуховата система.

1,2-литровото моторче с мощност 60 к.с. е пъргаво и много надеждно. На всеки 120 000 километра или 4 години се налага смяната на ангренажния ремък. Но дори и да пропуснете – скъсването му няма никакви последици за мотора

Нашата оценка

Тази Panda изглежда сравнително запазена. С малко търпение обаче можете да се сдобиете и с някой по-изгоден екземпляр.

Продължете на следващата страница, за да видите проблемните зони на модела

Още по темата

Card image cap
i30 на старо: Hyundai издръжлив колкото Audi?

22
май
2017

Второто поколение на популярния модел на Hyundai се приближава удивително близо до премиум компактното Audi A3 по отношение на качеството

Card image cap
Пътеводител на лампите в автомобила

12
февр.
2016

Какво мига и свети по таблото? Разнообразието от контролни лампи става все по-голямо с модернизирането на колите. Ние ви разкриваме какво може да се крие зад сигналите

Card image cap
Opel Speedster на старо: само летенето е по-приятно!

24
юли
2017

Истинският наследник на Opel GT се нарича Opel Speedster. И все още може да откриете добри екземпляри на изгодна цена

Card image cap
Land Cruiser на старо: внимавайте с дизела!

18
окт.
2017

Въпреки че наближават десетата си година, Land Cruiser 120 все още са относително скъпи. Заслужава ли си да инвестираме в тях?