Употребявани автомобили: Fiat Panda – изгодният

2402
2017

Малкият модел от Апенините има някои слабости, но като цяло радва собствениците с евтината си поддръжка

Качеството в дългосрочен план на произвежданото от 2003 до 2011 година поколение на Panda е добро. В продължителния тест на AUTO BILD от 100 000 километра преди 5 години „италианецът” получи оценка 5, а през 2004 година дори бе избран за „Автомобил на годината”. Страхотно постижение за дългия само 3,54 метра автомобил с пет врати. Но не бива да пропускаме и критиките: до май 2004 година при модела 1.1 ABS се доплащаше, а ESP  – и до днес. 1,1-литровият мотор с мощност 54 к.с. е достатъчен за движение из града, 1,2-литровият с 60 к.с. е малко по-темпераментен. Върховият модел 1.4 16V със 100 к.с. не се произвежда от януари 2011 година. За шофиращите много е интересен и 1,3-литровият Common-Rail дизел с 69 к.с., който от 2007 година серийно се оборудва с филтър за твърди частици (75 к.с.). В алпийските райони на голяма популярност се радва Panda 4×4 с автоматично включващо се задвижване на задните колела. Panda II струва от около 2500 лева, по-редките дизели – от 3500 лева. Добре поддържаните 4х4 версии без следи от офроуд-употреба струват от 5000 лева нагоре.

Никой не се нуждае от повече: добър обзор, удобно разположен скоростен лост. Kлиматичната инсталация e била опция

Пробно шофиране

Нашият тестов автомобил е Panda 1.2 8V от 2008 година с пробег 27 200 километра. Освен нивото на оборудване Dynamic първият собственик е поръчал и климатична инсталация, дистанционно управление за централното заключване и дъги на покрива. Това е повишило цената на новия автомобил до 11 510 евро. Сега подобна машина може да се намери за около 5000 лв.

Висока позиция на седене, но твърде къса опора за бедрата, почти никаква странична опора

Нашето впечатление при шофиране

Феновете на странните цветове от 70-те години ще останат доволни: светло-жълта каросерия, небесно-сини тапицерии. Но мръсотията на задната седалка и в багажника едва ли ще ви допадне. Още при първите метри чуваме скърцане от спирачките – колата явно не е карана доста дълго време. Но след това всичко се оказва наред. На подемника обаче виждаме доста ръжда по ауспуховата система.

1,2-литровото моторче с мощност 60 к.с. е пъргаво и много надеждно. На всеки 120 000 километра или 4 години се налага смяната на ангренажния ремък. Но дори и да пропуснете – скъсването му няма никакви последици за мотора

Нашата оценка

Тази Panda изглежда сравнително запазена. С малко търпение обаче можете да се сдобиете и с някой по-изгоден екземпляр.

Продължете на следващата страница, за да видите проблемните зони на модела

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин