2020
КОГАТО ОТ ПОГЛЕДА ВЪРХУ КИЛОМЕТРАжа ви се завива свят, то вероятно става дума за таксиметров автомобил: 470 000, 521 000, 646 000, 803 000… В интернет е пълно с обяви с ниски цени на такива автомобили. Ние обаче искаме да разберем каква е ситуацията около тези маратонци. Дали вече са изгнили трошки? Или пък са алтернатива за пестеливи хора? Качваме се в 200 TD от 1991 г., частна собственост. 124-ката бе дълги години ТАКСИТО на Германия и до днес се счита за неразрушима. И действително нашият сребрист T-Modell е изминал 509 000 километра.
„Никой от днешните модели не може да го постигне“, убеден е фотографът Кристиан. Дали наистина е така? Насочваме се към първия търговец – таксиметровите автомобили са паркирани плътно един до друг до храсталаците. Дори и да успеят да си проправят път през бурените, частните клиенти не биха стигнали до идеята да си купят подобно нещо. При това те със сигурност ще бъдат обслужени компетентно. Манипулация на километража?


Продавачът показва един тригодишен E 200 d T. „Пробегът му е 412 000 километра. Какво да му е превъртяно?“ След това обяснява. „Измамите започват след нас. Повечето автомобили отиват в Източна Европа, където биват пребоядисвани и продавани на частни клиенти. Но определено не с реален пробег.“ Почти разбираме измамниците. Черното комби върви перфектно. Седалките и воланът правят много добро впечатление, като единствено изтърканият педал на спирачката издава продължителната употреба. С изключение на няколко кабела, които стърчат от арматурното табло, и аналоговите уреди, нищо друго не издава живота на автомобила като такси.


Продължете на следващата страница