AUTO BILD България / Докоснахме се до новия Civic Type R!

Докоснахме се до новия Civic Type R!

Новата Honda Civic Type R визуално изглежда точно толкова екстремна, колкото своя предшественик, но разполага с още повече мощност


7
мар.
2017

В Женева Honda разкри своя дългоочакван спортист Civic Type R – едва две години след дебюта на предходния модел! Това се дължи на факта, че този път „бегачката“ е разработвана паралелно с „цивилната“ модификация. Сега „японката“ изглежда като смесица между компактен хечбек и Lamborghini Veneno – надали за нея може да има по-добър комплимент. Разбира се, Type R ще направи опит да постави рекорд на „Нюрбургринг“ за кола с предно задвижване – още тази пролет. Старият модел държеше короната до май 2016-а, когато на Зеления ад триумфира VW GTI Clubsport S.

Civic Type R сякаш е готов за атака

Type R отново прилича на хищник, който се готви да сграбчи плячката си. С тесните си предни светлини машината изглежда много агресивно. Под тях откриваме т.нар. Aircurtains, които са там не само за шоу, а подобряват аеродинамичното притискане. На предния капак е поставен въздухозаборник – естествено, не за красота. Когато човек гледа колата, се чуди дали много от екстериорните компоненти не са проектирани по-скоро за някоя тунинг среща, отколкото за пистата. Отговорният за разработката на модела обаче ни уверява, че абсолютно всички детайли са създадени с идеята за максимална аеродинамична ефективност.

И тъй като за динамиката критиците нямаше какво да кажат, при предшественика FK2 те често се „хващаха“ за интериора – в него те се дразнеха от зле видимите уреди на арматурното табло и прекалено високата позиция на седене. Именно поради тази причина от Honda са направили съответните промени – и то с голям успех. Човек лесно се качва и поставя тялото си в червено-черните спортни седалки. Шофьорът се усеща „един етаж по-ниско“ дори в стандартния Civic – а това чувство е още по-силно в новия Type R. В сравнение с FK2 центърът на тежестта е свален с 3,4 см. Спортните седалки са много удобни и достатъчно големи – и макар че изглеждат като при предшественика, всъщност използват изцяло нова конструкция. Воланът се регулира по височина и по дълбочина – така че всеки да намери оптималната си позиция за бързи обиколки.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >