2023
Цели три нови SUV-а ще пусне на европейския пазар Honda през 2023 г. Сред тях е и пълният хибрид ZR-V, позициониран между HR-V и CR-V. Разгледахме го!
За Honda това е една специална премиера, тъй като през 2023 г. японците ще представят цели три нови модела. Освен шестото поколение на CR-V, дебютирало още през 2022 г. в Щатите и Китай, и електрическият SUV e:Ny1, ще бъде пуснат и ZR-V. С него Honda ще затвори нишата между по-малкия HR-V и по-големия CR-V.
Това си личи най-вече от размерите: с 4,57 метра дължина ZR-V се нарежда между двата други модела; 1,84 метра е широчината на автомобила, а височината му е 1,62 метра. С междуосие от 2,65 метра ZR-V е позициониран под CR-V (2,70 метра междуосие) – при това въпреки 13-те сантиметра по-малка външна дължина.
Смъкната предница и решетка с вертикални елементи
На външен вид ZR-V също избира друг път. Ниската предница завършва с решетка, която заради вертикалните си елементи наподобява малко и на Maserati Grecale. Тесните фарове са изнесени настрани и приличат на тези на Civic. В сравнение с други модели на Honda логото на марката не се намира на решетката, а е разположена над нея.
Задницата е безупречна и фокусирана върху същественото, като тук напразно ще търсите преминаващи през цялата широчина задни светлини. Един етаж по-надолу има загатнат дифузьор, който придава повече широчина на SUV-а – той няма истинска функция. При сгънати задни седалки в багажника се побират 1291 литра.
Иначе на втория ред седалки разполагате с достатъчно пространство за краката – тук дори и по-едри пътници ще се чувстват удобно на дълги разстояния. Все пак заради ниската линия на покрива пространството за главите е малко ограничено.
Меки повърхности и нови асистенти
Един ред по-напред всичко е окей – тук предлаганото място е окей, приятна е и позицията на седене. Средната конзола е доста по-стилна от тази на CR-V, но и пък предлага по-малко място. Хубаво впечатление правят многото меки повърхности в интериора.
Както и при останалите SUV-ове ZR-V залага на инфотейнмънт системата HMI (Human Machine Interface), но за разлика от при e:Ny1 използва 9-инчов монитор като при CR-V. 360-градусовата камера и асистентът Honda „Sensing“, който на практика свежда до минимум мъртвата зона, също са на борда.
Възможната базова цена е около 70.000 лв.
По отношение на моторизациите при ZR-V няма изненади. Както и по-големият CR-V, новият модел ще използва познатия ни 2-литров 4-цилиндров двигател по принципа на Аткинсън в комбинация с електромотор. Общата мощност на дуото е 184 к.с., а трансмисията е електрическа безстепенна e-CVT, задвижването – на предните колела. До този момент Honda не дава други технически подробности.
Същото важи и за цената. Ще знаем повече в края на 2023 – тогава японците ще пуснат новия SUV заедно с e:Ny1 и CR-V на пазара. Тъй като ZR-V е позициониран между CR-V и HR-V, AUTO BILD предполага, че базовата му цена (за Германия) ще е около 70.000 лв.