Fiat Multipla e предлагана и с електрическо задвижване! Пропуснали сте тази информация? Това може да се дължи на факта, че този модел се прави само за Китай. Китайският производител на автомобили Zotye е известен с копирането на европейски дизайни от VW, Porsche и Range Rover, например. Но понякога китайците купуват и лицензи, какъвто е и случаят с Fiat Multipla. Производството на модела в Китай започва през 2010 г. и приключва само три години по-късно. Най-голямата разлика е, че Zotye пусна и електрическа Multipla, а Fiat – не.
M300EV и Multipla са почти еднакви отвън
Zotye M300EV е базиран на Fiat Multipla от 2004 г., т.е. след фейслифта. Визуално италианските и китайските модели могат да бъдат разграничени само по най-малките детайли. Първата разлика, разбира се, е в емблемата. Освен това Fiat има двуцветни фарове, а тези на Zotye винаги са прозрачни. И накрая, различен също е и надписът отзад. При Multipla е изписано Fiat с главни букви, а при „азиатеца“ откриваме името на модела – M300EV. Също и по отношение на размерите двата автомобила са идентични.
Пробег колкото при Mazda MX-30
И докато по отношение на визията всичко е почти едно към едно с „оригинала“, при задвижването има коренна разлика. Както бе споменато в началото, китайската Multipla може да се движи и изцяло електрически. Електрическият двигател генерира 62 кВт (82 к.с.). За сравнение: бензиновият двигател при Multipla разполага със 103 к.с. Четирите батерии в M300EV са разположени под седалките и могат да бъдат сменени само за пет минути по данни на производителя. Интересно е, че Zotye предлага модела само с пет вместо с шест места – а именно тяхното наличие прави модела особено практичен. В Китай навремето електромобилът е струвал еквивалента на 18 000 лева, а пробегът с едно зареждане е било от 160 до 200 километра – колкото на предлаганата в момента Mazda MX-30. Така че Zotye активно залага на алтернативни задвижвания още през 2010 г.
Zotye не става бестселър
Само 20 536 бройки от модела са произведени за три години. Първоначалният план е Zotye M300EV да бъде пуснат и на пазара в САЩ, но това така и не се случва, тъй като автомобилният производител фалира през миналата година.