Zerouno: oгън момчето за 3 млн. лева


13
май
2019

НЕВЕРОЯТНО УЧУДВАНЕ – това е най-честата реакция. Някои направо зяпват от учудване, когато видят Zerouno на улицата. Децата сочат с пръст впечатляващия сив спортен автомобил. Той реве като лъв и се появява светкавично като акула. Невероятно присъствие. Но той не демонстрира агресия, а блести с елегантност. С тясна „муцуна“ като делфин. За кратко ни показва стилната си странична линия и накрая невероятната си задна част. С различни елементи и повърхности, с открит поглед към техниката чак до бронята. Символизира силата на опашка на потапящ се кашалот. Zerouno, или „нула-едно“, е първият модел на една нова автомобилна марка: Italdesign. За първи път автомобил е кръстен на легендарната италианска дизайнерска фирма, която е основана през 1968 от гуруто на тема дизайн Джорджето Джуджаро.

Дори и при висока скорост накланянето в завоите на спортната кола на Italdesign е в рамките на минималното

Тази фирма е направила дизайна на моделите от концерна VW Golf, Passat и Scirocco. А през 2010 г. е поета от VW. Производството на ексклузивни спортни автомобили (пет до десет бройки) е един от специалитетите на фирмата от Торино, която от три години се ръководи от Йорг Асталош. 46-годишният мъж е бил дългогодишен асистент на шефа на VW Фердинанд Пийх и иска да поведе Italdesign към нова ера. Десет процента от оборота в бъдеще трябва да дойдат от продажбата на ексклузивни модели. Новият екземпляр, струващ 3 милиона лева, на новата марка автомобили е изключителна комбинация между технология на Audi Sport и инженерно изкуство от Торино. На базата на R8 V10 plus са направили изцяло нова, тежаща със 70 кг по-малко карбонова каросерия. „Това е първият случай, в който Audi Sport дава официално двигател на друг производител“, радва се главният инженер Антонио Касу. От карбон са направени не само всички части на каросерията, а и тапицериите в купето. Дори носещите части на арматурното табло под фината кожена тапицерия са от ултралекия, ултратвърд и ултраскъп материал. Кокпитът е изцяло нов и по-спортен от в серийното R8. Предното стъкло и покривът са по-скосени, позицията на седене е с 12 милиметра по-ниска. Italdesign тръгва по пътя „smart carryover“, както обяснява Касу. Така Zerouno заменя въздушната възглавница за главата на R8 Coupé с комбинираната въздушна възглавница за глава и гръден кош на R8 Spyder, за да може покривът да е още по-нисък.

Силата на 610 „коня“: V10 двигателят на Zerouno е от Audi R8

Заради производството в малка серия първите краштестове са заменени със симулации. За страничния удар все пак е ползвана истинска карбонова врата, но здравината й е потвърдена. Italdesign е получил разрешение и за супер леката литиево-йонна батерия, монтирана вместо класически акумулатор. При атрактивната каросерия в Italdesign са се вдъхновили от Формула 1. Y-образният вентилационен отвор отпред осигурява допълнително притискане – както и огромният дифузьор отзад. „Горещият въздушен поток от ауспуха дава допълнителна тяга на автомобила“, обяснява Касу. При джантите също се използва аеродинамично ноу-хау от състезателната техника. Те са оформени като перките на реактивен двигател. Резултатът от всичката тази фина работа впечатлява на пътя. Натискаме стартовия бутон и V10 двигателят се събужда по-мощно и по-присъствено от този в R8 заради титаниевия ауспух.

Дигиталните уреди светят в жълто и синьо – цветовете на герба на Торино

Според шеф-дизайнера Перини звучи „като велосираптор“. Седалките са удобни като шити по мярка италиански обувки. Пред водача светят дигитални уреди с жълто и синьо, цветовете на герба на Торино. Освен индикацията за напречно ускорение (g-force) има информация и за температурата на гумите. 37 градуса при 2,4 атмосфери – така пише на дисплея – 50 градуса са идеални за оптимално сцепление. Благодарение на светкавично превключващата 7-степенна автоматична трансмисия с два съединителя след само 3,2 секунди се движите със 100 км/ч. Всичко е още по-фино, по-стегнато и по-здраво в сравнение с модела от Инголщат. Благодарение на ниския център на тежестта и на още по-директното управление Zerouno прилича на свръхдименсионален състезателен карт. Лежи на пътя екстремно неутрално, а в нормални условия няма как и да предположите докъде стигат границите на окачването му.

Сътрудникът на AUTO BILD Виланд в лабораторията за виртуална реалност

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap
Колите с най-яки спойлери: Subaru BRZ tS

28
февр.
2018

По-голямо налягане на притискане и по-добра позиция на пътя: това са целите на задните спойлери на автомобилите. Някои модели обаче са наистина внушителни - ще ви покажем "класация" ни

Card image cap
AUDI A1 СРЕЩА AUDI 50

22
апр.
2017

Малко Audi – навремето е имало такъв модел. 50 от 70-те години обаче остава далеч от големия успех. При новото А1 нещата изглеждат близки до кариера на култов автомобил

Card image cap

В последния брой:

Архив >