2018
През 1978 г. шефовете на Ford възлагат на своя инженер по състезателна техника Томас Амершлегер задачата да разработи Turbo-Capri в сътрудничество с Ерих Заковски. Докато колите на конкуренция са базирани на каросерията на серийните модели, Zakspeed създава собствена тръбна рама за Turbo.
През 1980 и 1981 автомобилът изпреварва конкуренция по време на германския шампионат. Zakspeed-Turbo-Capri е мащаб през 1981 г. и в двата раздела на надпреварата, при все че конкуренти като Porsche 935 разполагат с по-голяма мощност под капака си – 200 к.с.
Причината се крие в аеродинамиката. Томас Амершлегер разработва от 1977 така наречения „Ground Effect“ за автомобила: специално приспособление под задницата канализира въздушната струя, която притиска автомобила към пътя. Освен това водачът е защитен от стабилна клетка.
Уютът изглежда по друг начин: в Zakspeed на първо място е техниката, а не комфортът.
За съжаление не можем да пресъздадем впечатленията си от автомобила. Макар и да съществуват два автомобила, които все още се движат, нашият фотомодел е презентационен екземпляр от колекцията на Ford, чийто мотор не стартира.