2017
TOYOTA. НА КОГО другиго би му дошла идеята за хибридно задвижване при малък автомобил? От май 2012 година силата на две сърца задвижва иначе неособено чаровното трето поколение на Yaris, като почти половината от екземплярите са с надпис Hybrid отстрани. Междувременно произвежданите във Франция малки автомобили с бензиново-електрическо задвижване вече се предлагат за около 16 000 лева – от първи собственик и с петцифрен пробег. Тоест над два пъти по-евтино от нови. Автомобилът на тази страница е малко по-скъп, но за сметка на това е поддържан екстремно добре.
ВИЖТЕ КАК СЕ ДВИЖАТ ЦЕНИТЕ НА YARIS HYBRID В НАШАТА ОНЛАЙН БОРСА!

Ръчната спирачка има склонност да блокира. Достатъчна е капка масло преди всяка зима, за да не блокира лостчето.
По снежнобялото лаково покритие с перлен ефект няма дори една драскотина, автомобилът изглежда като нов и в интериора. Което е рядкост, защото чувствителното арматурно табло се драска много лесно. Обаче под колата виждаме обичайната гледка при по-старите Yaris: ръжда по ръбовете, която се вижда добре по бялата каросерия, но положението все още е безобидно. От това поколение имаше модели, които се проваляха пред TÜV още след 5 години – поради пробиви от корозия. И си спомняме и друго: при нашия хибриден екземпляр от продължителния тест през 2016 година: една от предпазните ламарини на предните спирачки бе напълно пробита от корозия само след 2 години. Иначе тестовият автомобил се движеше така, както може да се очаква от една Toyota – безпроблемно. Той се нуждаеше само от гориво и масло, по-скъпи бяха единствено обслужванията (всяка година или на 15 000 километра). И ако колегите имаха някакви оплаквания, то те бяха само за мудното и виещо задвижване – Prius II със същия двигател сякаш беше по-пъргав и с доста по-стегнато окачване (което бе променено едва при фейслифта през август 2014 година).
Технически данни | |
Двигател | 4 цил. + ел. двигател/отпред напречно |
Клапани/разпр. валове | 4/2 |
Работен обем | 1497 см³ |
Системна мощност | 74 кВт (100 к.с.) |
Въртящ момент бенз./ел. | 111/169 Нм |
Макс. скорост | 165 км/ч |
0–100 км/ч | 11,9 сек |
Резервоар/гориво | 36 л/А95Н |
Трансмисия/задвижване | безстепенен автоматик/предно |
Д/Ш/В | 3905/1675/1510 мм |
Товарен обем | 286–856 л |
Тегло (празен)/Полезен товар | 1116/449 кг |

Непрегледна: високата задна част. Добре е, ако предишният собственик е инвестирал в камера за обратно виждане

Прекрасно задвижване, калпави ламарини: няма течове на масло. Но няма и следа от антикорозионна защита
Може би прекалено основно, защото последва сервизна акция заради износващи се опорни лагери на пружинните стойки. По-ранните модели бяха засегнати и от драмата с въздушните възглавници на Takata, освен това трябваше да бъдат променени и спирачните тръбопроводи на задната ос. По принцип спирачките са слабо място на повечето хибриди: те ръждясват, тъй като при леко спиране отрицателното ускорение се осигурява от генератора, който зарежда акумулатора. Което води до червени точки в доклада на AUTO BILD и TÜV за спирачките – за съжаление Toyota Yaris Hybrid е известен и с това.

Дъното на автомобила почти не е защитено, след 5 години почти няма ръб, по който да няма начало на корозия.

Спирачни дискове и накладки: при хибридите те страдат заради по-слабото си натоварване и поради това ръждясват. В това отношение хибридите се представят 16 пъти по-лошо от нормалните Yaris.
Извод
При другите малки автомобили се късат ангренажните вериги, вият турбокомпресорите. А Yaris Hybrid? Той се движи. Може би неособено комфортно, но за сметка на това надеждно. И икономично. Но който иска дълго време да се радва на своя Yaris, трябва да инвестира в антикорозионна защита. Защото в Toyota явно са си спестили този разход.