2017
След слаба 2016 година Toyota Yaris пое въздух и спечели короната при малките автомобили в изследването на J.D Power за клиентска удовлетвореност. Не е зле за модел, който е на пазара от 2011 г. От Škoda залагат на доброто качество и са направили Fabia толкова солидна, че след победата в класа през миналата година малкият „чех“ отново се качи на почетната стълбица. Евтиното и задоволството на клиентите не са непременно противоречащи си неща – доказва го Dacia Sandero с третото си място.
За доклада на J. D. Power за 2017 г. посредством онлайн запитване за колата им са интервюирани близо 14 000 автомобилни водачи. Участниците карат съответния модел от две години. При оценката се вземат под внимание само модели, за които са налице 75 подлежащи на оценка отговора. За да попаднат в оценките на дилърите, са необходими 100 или повече мнения.
Как се измерва задоволството? Въпросите на изследването VDS (Vehicle Dependability Study) са разделени в категории качество/надеждност, атрактивност и разходи за поддръжка. Вземат се под внимание всички оценки, а победител е моделът или марката с най-малко проблеми. Успоредно с това изследването на CSI (Customer Service Index) установява задоволството на клиентите от техния дилър. Това става на базата на оценки в пет категории – от получаването на автомобила до качеството на сервиза.