Xiaopeng G3: автомобилът папарак!


4
авг.
2019

Хенри Ксиа, основател на стартиращата компания Xiaopeng Motors, открито признава как се казва музата на неговата инспирация. Tesla. Според някои публикации компанията му дори има договорни отношения с Илън Мъск, в рамките на които произвежда детайли по лиценз. За пример колегите дават пакета от акумулиращи батерии, които са доста близко до технологията от Калифорния.

И ако влиянието на Tesla на инженерингово ниво би могло да се забележи само от специалисти, то по отношение на дизайна нещата са повече от ясни. Интериорът на тествания от нас в Пекин Xiaopeng G3 не само напомня на този при Model S и Model X. Същото важи и за потребителския интерфейс. Подобно на хитовите автомобили от Слънчевия щат, този китайски клонинг има сходно гигантско предно стъкло, което се слива с панорамния покрив като при Model X.

Поздрави от Tesla: екранът във формат XXL не може да липсва и при този футуристичен модел

По отношение на моторизацията китаецът не е толкова мощен: синхронният електрически двигател доставя 197 к.с. и 300 Нм въртящ момент. Автомобилът буквално е претъпкан с джаджи и авангардни технологични закачки. На покрива е монтирана камера, която се издига нагоре, след като активирате отварянето на специален люк, в който тя обикновено се прибира. Оптиката прави снимки на 360° и влиза в ролята на видеорегистратор, докато пътувате. По проект всъщност там трябваше да бъде паркиран дрон, който при желание на водача да се рее и да снима до автомобила, но засега екстравагантната хрумка е забранена от полицията.

Бързо зареждане: поне 80 процента за малко повече от половин час

За сметка на това цяла армада от сензори подпомага богатия набор от асистиращи системи: програмата за автономно шофиране при Xiaopeng се ръководи от Жунли Джу, бивш шеф на екипа, разработвал автопилота на – хайде сега де, познайте от първия път – на Tesla.

Красиви червени светлини за довиждане: графиката на стоповете е уникална и минава през цялата задница

Макс. мощност 197/145 к.с. / кВт
Макс. въртящ момент 300 Нм
Батерия 47,1 кВтч
Ел. двигател 145 кВт
Ел. пробег 351 км
Бързо зареждане 80% за 40 мин
Скоростна кутия 1
Задвижване предно
Спирачки дискови
Управление EPS
Обем на багажника 380-760 л
Д/Ш/В 4450/1820/1600 мм
Междуосие 2610 мм
Тегло 1585 кг
0-100 км/ч 8,4 сек
Макс. скорост 170 км/ч
Цена в Китай 61 387 лева

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >