Xiaopeng G3: автомобилът папарак!

0408
2019

Хенри Ксиа, основател на стартиращата компания Xiaopeng Motors, открито признава как се казва музата на неговата инспирация. Tesla. Според някои публикации компанията му дори има договорни отношения с Илън Мъск, в рамките на които произвежда детайли по лиценз. За пример колегите дават пакета от акумулиращи батерии, които са доста близко до технологията от Калифорния.

И ако влиянието на Tesla на инженерингово ниво би могло да се забележи само от специалисти, то по отношение на дизайна нещата са повече от ясни. Интериорът на тествания от нас в Пекин Xiaopeng G3 не само напомня на този при Model S и Model X. Същото важи и за потребителския интерфейс. Подобно на хитовите автомобили от Слънчевия щат, този китайски клонинг има сходно гигантско предно стъкло, което се слива с панорамния покрив като при Model X.

Поздрави от Tesla: екранът във формат XXL не може да липсва и при този футуристичен модел

По отношение на моторизацията китаецът не е толкова мощен: синхронният електрически двигател доставя 197 к.с. и 300 Нм въртящ момент. Автомобилът буквално е претъпкан с джаджи и авангардни технологични закачки. На покрива е монтирана камера, която се издига нагоре, след като активирате отварянето на специален люк, в който тя обикновено се прибира. Оптиката прави снимки на 360° и влиза в ролята на видеорегистратор, докато пътувате. По проект всъщност там трябваше да бъде паркиран дрон, който при желание на водача да се рее и да снима до автомобила, но засега екстравагантната хрумка е забранена от полицията.

Бързо зареждане: поне 80 процента за малко повече от половин час

За сметка на това цяла армада от сензори подпомага богатия набор от асистиращи системи: програмата за автономно шофиране при Xiaopeng се ръководи от Жунли Джу, бивш шеф на екипа, разработвал автопилота на – хайде сега де, познайте от първия път – на Tesla.

Красиви червени светлини за довиждане: графиката на стоповете е уникална и минава през цялата задница

Макс. мощност 197/145 к.с. / кВт
Макс. въртящ момент 300 Нм
Батерия 47,1 кВтч
Ел. двигател 145 кВт
Ел. пробег 351 км
Бързо зареждане 80% за 40 мин
Скоростна кутия 1
Задвижване предно
Спирачки дискови
Управление EPS
Обем на багажника 380-760 л
Д/Ш/В 4450/1820/1600 мм
Междуосие 2610 мм
Тегло 1585 кг
0-100 км/ч 8,4 сек
Макс. скорост 170 км/ч
Цена в Китай 61 387 лева

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин