2025
Xiaomi направи фурор на пистата Нюрбургинг: електрическият седан SU7 Ultra даде време за обиколка от 7:04,957 минути, с което подобри рекорда за сериен електромобил!
Нюрбургринг има нов рекордьор сред електрическите автомобили. С време от 7:04.957 минути, Xiaomi SU7 Ultra пое лидерството сред серийните електрически автомобили на Нордшлайфе. Това поставя седана пред предишния лидер, Porsche Taycan Turbo GT (7:07.55 минути), както и пред Rimac Nevera (7:05.298 минути).
Xiaomi SU7 Ultra: Над 1500 к.с. от три електромотора
SU7 Ultra се задвижва от три електромотора– един отпред и два на задната ос – с обща мощност от 1548 к.с. Това позволява на автомобила да ускорява от 0 до 100 км/ч за 1,98 секунди (без засилка, метод за измерване, използван в драг рейсинга). Максималната му скорост е над 350 км/ч. Енергията се осигурява от батерия Qilin 2.0 LFP на CATL, а системата работи на 800 волта за особено бързо зареждане.
Белгиецът Винсент Радермекер е направил рекордната обиколка на 1 април 2025 г. Електромобилът е бил оборудван с опционалния пакет за писта, но според TÜV Rheinland е бил в серийно състояние.
Потвърждение съгласно строги спецификации
Всички необходими изисквания са били изпълнени, за да бъде признато времето за обиколка: калибрирано измерване на времето, серийно състояние, потвърдено от TÜV, и нотариално заверена документация. Това прави Xiaomi SU7 Ultra официално най-бързият сериен електрически автомобил, правил обиколки на Нордшлайфе.
Класификацията не е лесна: въпреки че SU7 Ultra попада в категорията „електрически луксозен седан“, неговите характеристики и времената за обиколка не отстъпват на тези на истинските суперавтомобили.
Xiaomi навлиза в Gran Turismo 7
След рекорда на Нордшлайфе идва навлизането във виртуалния свят на моторните спортове: в бъдеще Xiaomi SU7 Ultra ще се състезава и в състезателната симулация Gran Turismo 7 за PlayStation. Визуалният вид, управлението и техническите спецификации трябва да бъдат реализирани възможно най-реалистично. За Xiaomi това е първата поява в игра на конзолата – и същевременно следващата стъпка към по-голяма популярност на марката в световен мащаб.
