Xiaomi SU7: скромен електромобил със 700 конски сили (ВИДЕО)

1305
2025

Когато един производител конструира смартфони и прахосмукачки, но изведнъж реши да направи кола, се получава Xiaomi SU7. Електромобилът за около 140 хил. лева разполага с почти 700 к.с. Днес ще проверим какво може този „китаец“.

Още при първия визуален досег с SU7 човек веднага разбира, че това следва да бъде автомобил, ориентиран към динамиката. Първо впечатление не е измама, особено когато става дума за варианта MAX с 673 к.с. и 838 Нм въртящ момент, задвижване на четирите колела, т.е. с по едни двигател отпред и отзад. В Китай се предлагат още две модификации с по-ниска мощност, при тях бордовата мрежа вече не е 800 волта, а 400 волта, генерират по 300 к.с. но се различават по размера на батериите. Съществува също така Xiaomi SU7 Ultra, той може да бъде с до 1548 к.с. и се твърди, че ще конкурира Porsche Taycan Turbo GT.

По отношение на дизайна от Xiaomi също са се оставили да бъдат леко инспирирани. На някое и друго място аз поне го намирам за относително еднозначно, така например калниците доста ми напомнят за Taycan, а предните светлини – леко на McLaren. Дължината на автомобила е точно 5 метра. Без страничните огледала ширината е 1,96 м. Тези габарити доста съвпадат с тези на Taycan. Макар че с 1,44 м височина си остава с 6 см по-висок и притежава 10 см по-голямо междуосие от Taycan, а именно – 3 метра междуосие. Към това е наличен багажник отзад, който при SU7 Max има обем 493 литра, а е наличен също така фрънк отпред, който побира 105 литра.

В SU7 може да се седи също така и отзад, седалката съвсем не е неудобна, макар че подът на автомобила е доста висок, а пространството над главата е относително ограничено, но пък има много яки джаджи – например ето тази тук, това е поставка за таблет, и ако си кача подходящото мобилно приложение на таблета, мога да го свържа със SU7, след което имам достъп до цялата екосистема на колата, като динамичните данни и т.н.

Но все пак човек обичайно предпочита да седи ето тук, на мястото на водача и това, което вероятно също ви прави впечатление, е, че абсолютно всичко е написано на китайски. Това е така при нашия тестов автомобил, защото е един от първите модели SU7, доставени в Европа. Междувременно, ако сега си поръчате колата от Китай, инфотейнмънтът вече владее поне английски. Информационно-развлекателната система действително е много интуитивна, което доста помага. Преминаването през менютата напомня на това, което познаваме от Tesla. Естествено, имате възможност да си визуализирате Apple Car Play върху целия екран. Също така може да сдвоите системата едно към едно с вашия телефон, гледахме това как често го използват в Китай, тогава все едно имаме голям екран на смартфона, може да изтегляте отделни приложения от телефона и да си ги запишете за постоянно директно в колата. Това са си доста интересни допълнителни функционалности.

Запознайте се с цялото представяне в нашето видео и се абонирайте за канала ни в YouTube:

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин