AUTO BILD България / XC60 T8: изпробвахме Volvo-то с две сърца

XC60 T8: изпробвахме Volvo-то с две сърца

Като Plug-in хибрид Volvo XC60 e много бързо – но дали е убедително и в други отношения? Ние изпробвахме „шведа”


8
ное.
2017

Дизелът е отживелица, електричеството е бъдещето. От Volvo не го казват точно така, но определено го мислят. Шведските модели за енергийната промяна носят означение Twin Engine – каквото има и нашето ХС60 Т8. В тест Plug-in хибридът трябва да докаже, че комбинацията бензин плюс ток е достойна алтернатива на дизела.

Динамични постижения на нивото на спортен автомобил

Когато става въпрос за бързина, Т8 има с какво да се похвали. 407 к.с. системна мощност са изстискани от електродвигател и 2-литров 4-цилиндров бензинов мотор, „подпомаган” от турбо и механичен компресор едновременно. SUV-ът се изстрелва веднага след оборотите на празен ход – 2,1-тонният „швед” спринтира от 0 до 100 км/ч за 5,3 сек и достига максимална скорост 230 км/ч. Ако сте решили да давате газ обаче, ще трябва да се „бръкнете”: благодарение на чисто електрическото изминаване на 42,8 км по нашия тестов маршрут ХС60 се задоволи средно с 6,1 л на 100 км – но когато токът свърши, консумацията скача двойно.

Високото тегло отнема от пъргавината

XC60 T8 Twin Engine тежи 2,1 тона – и водачът веднага усеща това при шофиране по пътища с много завои. По подобни отсечки ни се иска кормилното управление да беше по-прецизно, а с 20-цолови джанти и спортно окачване Т8 определено не вози като летящо килимче. Интериорът е изпипан много фино, а седалките са повече от удобни. Управлението от големия тъчскрийн изисква време за свикване – сякаш технологията би била по-удобна за дома, отколкото за автомобила. А цените? В топнивото R-Design T8 струва над 130 000 лева – но срещу тях получавате разточително богато оборудване, включващо дори стационарен отоплител, работещ с гориво.

Данни за автомобила Volvo
Модел XC60 T8 Twin Engine AWD
ДВГ 4-цил., турбо+компресор
Разположение отпред напр.
Клапани/разпр. валове 4 на цил./2
Задвижване на разпр. валове верига
Работен обем 1969 cм³
кВт (к.с.) при об/мин 235 (320) + 65 (87) при 5700
Нм при об/мин 400 при 2200 + 240 при 0–3000
Макс. скорост 230 км/ч
Трансмисия 8-степ. автоматична
Задвижване двойно перманентно
Спирачки пр./з. дискови/дискови
Гуми на тестовия автомобил 255/45 R 20 V
Модел гуми Michelin Latitude Sport 3
Размер джанти 8,0 x 20″
Емисии CO2 49 г/км
Комбиниран разход* 2,1 л/100 км
Тестов
Спортен** 8,7 л/100 км
Тестово трасе*** 6,1 л/100 км
Икономичен **** 3,1 л/100 км
Обем на резервоара 50 л/А95 Н
Бензинов филтър за частици
Хладилен агент R1234yf
Шум при преминаване 68 dB(A)
Прикачен товар със/без спирачки 2100/750 кг
Обем на багажника 505-1432 л
Дължина/широчина/височина 4688/1902–2117/1658 мм
Цена на тестовия автомобил 131 570 лв.
* на 100 км (данни на производителя); ** 54 км магистрала, от които 20 на пълна газ; *** Среден по 155 км тестово трасе на AUTO BILD; **** 101 км градско и извънградско с „галене” на газта

Измерени стойности Volvo
Ускорение
0–50 км/ч 2,3 сек
0–100 км/ч 5,3 сек
0–130 км/ч 8,2 сек
0-160 км/ч 13,1 сек
0-200 км/ч 26,6 сек
Еластичност
60–100 км/ч 2,6 сек
80–120 км/ч 3,2 сек
Тегло/пол. товар 2149/551 кг
Разпределение на теглото отпред/отзад 54/46 %
Диаметър на завой ляво/дясно 11,8/11,9 м
Спирачен път
от 100 км/ч студ. 37,2 м
от 100 км/ч топли 37,5 м
Шум в купето
при 50 км/ч 54 dB(A)
при 100 км/ч 64 dB(A)
при 130 км/ч 67 dB(A)
при 160 км/ч 71 dB(A)
Пробег 820 км

Извод

Шведският SUV „с две сърца” определено може две неща – да бъде красив и бърз. Освен това се управлява много приятно и създава истински добро настроение. Целият този „пакет” обаче не е евтин. А който „понастъпи” Т8 по планински пътища, веднага ще открие тъмната му страна – а тя е склонността към прекалена жажда. Така Т8 остава в нашите сърца като забавен модел, но не и като изгодна алтернатива на дизеловите модификации.

Още по темата

Card image cap
Toyota Yaris 1.5 Hybrid: Солиден, но ръждив

7
апр.
2016

Хибридните модели на Toyota отдавна са синоним на надеждност. Тестът на 100 000 км обаче не премина съвсем без последствия за единствения малък хибриден автомобил на пазара

Card image cap
Тест с 300 км/ч: адска жега!

25
сеп.
2017

Те всички са още по-бързи в сравнение със серийните си версии: шест тунинг модела ни демонстрират как спортните коли вземат спринта от 0 до 300 км/ч

Card image cap
BMW M240i xDrive: с него шега не бива

15
май
2017

Последната стъпка преди М2 гарантира върхово удоволствие от шофирането, комбинирано с предвидимо пътно поведение

Card image cap
Ssangyong XLV еXGi 160 CVVT: тук има място за всичко!

11
апр.
2017

Санг-йонг екс-ел-ви е-екс-джи-ай сто-и-шейсет си-ви-ви-ти – най-сложното нещо в просторния корейски SUV е да произнесеш името му... оттам нататък е лесно и приятно

Card image cap

В последния брой:

Архив >