XC60 T8: изпробвахме Volvo-то с две сърца

Като Plug-in хибрид Volvo XC60 e много бързо – но дали е убедително и в други отношения? Ние изпробвахме „шведа”

0811
2017

Дизелът е отживелица, електричеството е бъдещето. От Volvo не го казват точно така, но определено го мислят. Шведските модели за енергийната промяна носят означение Twin Engine – каквото има и нашето ХС60 Т8. В тест Plug-in хибридът трябва да докаже, че комбинацията бензин плюс ток е достойна алтернатива на дизела.

Динамични постижения на нивото на спортен автомобил

Когато става въпрос за бързина, Т8 има с какво да се похвали. 407 к.с. системна мощност са изстискани от електродвигател и 2-литров 4-цилиндров бензинов мотор, „подпомаган” от турбо и механичен компресор едновременно. SUV-ът се изстрелва веднага след оборотите на празен ход – 2,1-тонният „швед” спринтира от 0 до 100 км/ч за 5,3 сек и достига максимална скорост 230 км/ч. Ако сте решили да давате газ обаче, ще трябва да се „бръкнете”: благодарение на чисто електрическото изминаване на 42,8 км по нашия тестов маршрут ХС60 се задоволи средно с 6,1 л на 100 км – но когато токът свърши, консумацията скача двойно.

Високото тегло отнема от пъргавината

XC60 T8 Twin Engine тежи 2,1 тона – и водачът веднага усеща това при шофиране по пътища с много завои. По подобни отсечки ни се иска кормилното управление да беше по-прецизно, а с 20-цолови джанти и спортно окачване Т8 определено не вози като летящо килимче. Интериорът е изпипан много фино, а седалките са повече от удобни. Управлението от големия тъчскрийн изисква време за свикване – сякаш технологията би била по-удобна за дома, отколкото за автомобила. А цените? В топнивото R-Design T8 струва над 130 000 лева – но срещу тях получавате разточително богато оборудване, включващо дори стационарен отоплител, работещ с гориво.

Данни за автомобила Volvo
Модел XC60 T8 Twin Engine AWD
ДВГ 4-цил., турбо+компресор
Разположение отпред напр.
Клапани/разпр. валове 4 на цил./2
Задвижване на разпр. валове верига
Работен обем 1969 cм³
кВт (к.с.) при об/мин 235 (320) + 65 (87) при 5700
Нм при об/мин 400 при 2200 + 240 при 0–3000
Макс. скорост 230 км/ч
Трансмисия 8-степ. автоматична
Задвижване двойно перманентно
Спирачки пр./з. дискови/дискови
Гуми на тестовия автомобил 255/45 R 20 V
Модел гуми Michelin Latitude Sport 3
Размер джанти 8,0 x 20″
Емисии CO2 49 г/км
Комбиниран разход* 2,1 л/100 км
Тестов
Спортен** 8,7 л/100 км
Тестово трасе*** 6,1 л/100 км
Икономичен **** 3,1 л/100 км
Обем на резервоара 50 л/А95 Н
Бензинов филтър за частици
Хладилен агент R1234yf
Шум при преминаване 68 dB(A)
Прикачен товар със/без спирачки 2100/750 кг
Обем на багажника 505-1432 л
Дължина/широчина/височина 4688/1902–2117/1658 мм
Цена на тестовия автомобил 131 570 лв.
* на 100 км (данни на производителя); ** 54 км магистрала, от които 20 на пълна газ; *** Среден по 155 км тестово трасе на AUTO BILD; **** 101 км градско и извънградско с „галене” на газта

Измерени стойности Volvo
Ускорение
0–50 км/ч 2,3 сек
0–100 км/ч 5,3 сек
0–130 км/ч 8,2 сек
0-160 км/ч 13,1 сек
0-200 км/ч 26,6 сек
Еластичност
60–100 км/ч 2,6 сек
80–120 км/ч 3,2 сек
Тегло/пол. товар 2149/551 кг
Разпределение на теглото отпред/отзад 54/46 %
Диаметър на завой ляво/дясно 11,8/11,9 м
Спирачен път
от 100 км/ч студ. 37,2 м
от 100 км/ч топли 37,5 м
Шум в купето
при 50 км/ч 54 dB(A)
при 100 км/ч 64 dB(A)
при 130 км/ч 67 dB(A)
при 160 км/ч 71 dB(A)
Пробег 820 км

Извод

Шведският SUV „с две сърца” определено може две неща – да бъде красив и бърз. Освен това се управлява много приятно и създава истински добро настроение. Целият този „пакет” обаче не е евтин. А който „понастъпи” Т8 по планински пътища, веднага ще открие тъмната му страна – а тя е склонността към прекалена жажда. Така Т8 остава в нашите сърца като забавен модел, но не и като изгодна алтернатива на дизеловите модификации.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин