X5 M50d вади дизеловия чук


11
юни
2019

BMW показва мускули с X5 M50d. С 6-цилиндровия турбодизелов агрегат от 750d SUV-ът се превръща в спортист.

BMW го определят като „престижен SAV“ (Sports Activity Vehicle). Но къде всъщност е разликата спрямо някогашния SUV, някакси не става ясно. Затова пък сме категорични: с  6-цилиндровия турбодизелов агрегат от 750d новото X5 M50d се превръща в адска машина за удоволствие., която притеснява конкурентите като Audi SQ7.

Четири турбини – две големи и две малки – и резултатът е: максимален въртящ момент от 760 нютонметра, на разположение от 2000 об/мин. така 3-литровият дизелов мотор се справя с лекота с тежащия 2275 килограма X5 и ускорява мощно от долния диапазон на оборотомера. Ако разгърнете изцяло потентността на разполагащия с 400 к.с. агрегат, след 5,2 секунди ще достигнете темпо 100, а максималната скорост е електронно ограничена на 250 км/ч. При BMW X5 M50d ни се понрави равномерното разгръщане на мощността. С оглед на мощността разходът от 7,2 л/100 км е съвсем в реда на нещата.

Разбира се много други модели също демонстрира бързина при движение напред – разликата е в уменията по отношение на напречната динамика. Тук предимството на BMW е в задните му завиващи колела. Дългият почти пет метра SUV на BMW взема завоите с лекота – също и благодарение на двойното си задвижване. Директното управление претворява спонтанно командите на волана, но би могло да бъде една идея по-информативно. Като цяло BMW се движи доста пъргаво, но все пак физиката не може да бъде надхитрена. Например при висока скорост в завоите окачването на може да отговори подобаващо на теглото на автомобила. Вместо обичайното въздушно окачване при M50d са използвани адаптивни амортисьори и стоманени пружини. Това означава по-стегната настройка, която си проличава най-вече в режим на движение „Sport Plus“. Тогава окачването се втвърдява значително. Ако искате да пътуване по-уютно на дълги разстояния, то комфортният режим е по-добрият избор.  

Иначе обстановката в топверсията на X5 е отлична: удобни спортни седалки, дебелият волан с кожена тапицерия също прилепва удобно в ръцете. За разлика от предишни положения пластмасите са висококачествени. Пиано лак и галванизирани въртящи се превключватели , както и малки LED-екрани – това ви очаква във вътрешното пространство на модела на BMW. Лостът на автоматичната трансмисия и въртящият/натискащ се превключвател са облагородени със стъклени апликации. BMW нарича композицията „Crafted Clarity“ и иска доплащане от 1500 лв. Можете спокойно да си го спестите – и без друго базовата цена на X5 M50d от 186 000 лв. е достатъчно скъпа.

Още по темата

Card image cap
Peugeot 5008: френски за напреднали

26
апр.
2017

След 3008 следва 5008 с аналогична техника, но с увеличени размери – дали си заслужава? Ние тествахме обстойно SUV-a на Peugeot

Card image cap
ЕДИН BENZ СРЕЩУ ВСИЧКИ

26
дек.
2015

Тенденцията е към малките SUV. Но и големите „дебеланковци“ не измират. Mercedes наскоро обнови своя M-клас и го пуска в надпреварата като GLE. И така – сравнение на шест големи SUV.

Card image cap
Новото MINI Cooper Cabrio срещу Mazda MX-5

18
май
2016

Откриваме кабриолетния сезон! MINI и Mazda са абсолютно готови за слънчевите дни

Card image cap
100 000 километра с Mazda 3: наистина голяма работа

18
сеп.
2017

Моделите на Mazda се представят безупречно в продължителните тестове. Поради това компактната "тройка" е задължена да продължи тази традиция.

Card image cap
Tesla Model X срещу Audi SQ7: кой SUV ще ни наелектризира повече?

2
ян.
2017

Първо сравнение с чисто новата Tesla Model X. Електрическият болид трябва да се докаже срещу мощния Audi SQ7

Card image cap

В последния брой:

Архив >