X5 – най-продаваното ново BMW у нас, зверски ръст при MINI


3
окт.
2019

По време на традиционна среща с медиите BMW Group България направи преглед на търговското представяне на BMW Group  в международен план и на българския пазар. Въпреки сложната икономическа и политическа среда, през първите осем месеца на 2019 г. се запазва позитивен тренд в динамиката на продажбите на глобално ниво и на местния пазар.

Към август 2019 г. световните продажби на BMW Group достигат 1 617 512 автомобила, което представлява ръст от 1.3%. Доставките на марката BMW от началото на годината са 1 390 968 или с 1.9% повече слрямо същия период предходната година. Този положителен резултат, отразява важното значение на мащабната моделна офанзива и изключителния интерес към BMW X моделите в целия свят. Търговската реализация на MINI, преди въвеждането на първия изцяло електрически модел на марката на пазара, отбелязва малък спад от -2.6% и общо 223 238 доставени автомобили на клиенти в целия свят.  Rolls-Royce бележи ръст от 42.6% с 3306 продажби, като основен принос за този забележителен търговски резултат има моделът Cullinan.

Разработването и реализацията на електрифицирани превозни средства е стратегически приоритет за BMW Group. За първите 8 месеца на годината са направени 80 526 доставки на електрифицирани автомобили.

И през  2019 г. в стратегически план BMW Group остава фокусирана върху изпълнението на своята стратегия NUMBER ONE> NEXT. Тя има за цел да позволи на компанията да оформя и в бъдеще премиум индивидуалната мобилност и автомобилната индустрия, като цяло. Стратегията се фокусира върху дългосрочния и устойчив успех на BMW Group, основан на иновативни технологии, всеобхватна свързаност и мобилност с нулеви емисии.

В рамките на изпълнението на стратегията се предвижда значително ускоряване на темпото на разширяването на електромобилността: 25-те електрифицирани модела, предварително обявени за 2025 г., вече ще бъдат въведени на пазара две години по-рано, през 2023 г. Повече от половината от тези 25 модела ще бъдат напълно електрически. Основата за това е осигурена от гъвкави архитектури на превозни средства за изцяло електрическо задвижване, plug-in хибриди и модели с двигатели с вътрешно горене, както и високогъвкава производствена система. В резултат на това компанията е в състояние бързо да отговори на търсенето на различни пазари. Добавя се и нова стратегическа цел – броят на електрифицираните автомобили на BMW Group доставени в цял свят до 2021 г. да достигне 1 млн.

В България за осемте месеца на 2019 г. на  крайни клиенти са доставени 743 автомобила BMW и 189 MINI. Това представлява съответно +9 % и +136% спрямо същия период предходната година. Търговската реализация на BMW Motorrad  възлиза на 79 доставени  мотоциклета или +4%.           

За търговския успех на BMW Group България значение имат всички моделни серии, като особено популярни на пазара са моделите от семейството BMW X, които заемат първите три позиции по отношение на продажбите. Най-продаван модел е BMW Х5 (166), следван от BMW X1 (78) и  BMW X3 (66).

От началото на годината са продадени и 45 електрифицирани автомобили, като 82% са изцяло електрически BMW i3. BMW Group България отчита изключителната роля на plug-in хибридните автомобили за създаване на нова култура на мобилност и популяризиране на електрификацията в етап на липсваща или недостатъчно развита инфраструктура, слабо познаване и колебания на потребителите и нуждата от по-висока автономност на движение. Съчетавайки възможност за движение изцяло на електричество в града и неограничена автономност на дълги разстояния този тип автомобили са изключително подходящи, в период на преход към електрическа мобилност си поставя за цел разширяването на делът на хибридите. Затова и BMW Group България полага допълнителни усилия за популяризирането им. С въвеждането на пазара на BMW 530e вече със система за задвижване на четирите колела xDrive, новото BMW 745 Le xDrive вече с шест цилиндров двигател и увеличен електрически пробег и второто поколение BMW X5 xDrive45e, оборудвано с адаптиран специфично за модела редови шестцилиндров бензинов двигател и до 60 км електрически пробег търговската мрежа на BMW има възможност още по-точно да отговори на специфичните изисквания на българския пазар.

Традиционно и в духа и на световните тенденции остава изключително висока популярността на BMW X моделите. От началото на годината те имат над 50% пазарен дял в реализацията както на марката BMW – общо 452  автомобила. Разпределението по модели е сравнително балансирано, като във всеки сегмент по-функционалното Sports Activity Vehicle (SAV) предложение, леко изпреварва версията Sports Activity Coupe (SAC). (BMW X1 – 78/ BMW X2 – 39; BMW X3 – 66/ BMW X4 – 41 ; BMW X5 – 166/ BMW X6 – 32). Първото BMW X7 се радва на изключителен прием сред клиентите в този сегмент и въпреки, че се предлага само от средата на месец май продажбите му са вече 28.

Интересна е и динамиката в моделите на M GmbH които особено интензивно отразяват философията „радост от шофирането“. Те продължават позитивния тренд на пазарна реализация от последните години и постигат обща реализация от 126 автомобила или ръст от 70% спрямо първите осем месеца на предходната година.

Анализът на вариантите на задвижването показва, че в България се запазва водещата позиция на дизеловите двигатели, макар и да е на значително по-ниско ниво от предходни години – 63%, расте делът на бензиновите двигатели – 31%,  5% е делът на електрическите автомобили и 1% на Plug-in хибридите.

При избора на компановка, делът на четирицилиндровите редови двигатели е 35%, а на трицилиндровите – 2%. Във високия клас 50% от клиентите избират шестцилиндрови бензинови или дизелови двигатели, 7% осемцилиндрови и 1% дванадесетцилиндрови.

Що се отнася до предпочитанията на клиентите на BMW  за разпределението на основните елементи на силовия тракт, 85% от закупените автомобили от марката BMW са с интелигентната система за задвижване на четирите колела BMW xDrive. Системата се предлага в повече от 120 модификации в почти всички моделни серии.

MINI Hatch 5 врати е най-продаваният модел на марката в България

При MINI оснвен фактор на растежа е равитието на короративните продажби, затова и не е изнененада, че MINI Hatch 5 врати постига най-голям дял в родажбите – 133 досатвени автомобила, следва MINI Countryman с 31 доставки. На трето място се нарежда MINI Hatch 3 врати с 11 продажби, а MINI Clubman и MINI Cabrio допълват съответно 8 и 1 автомобила до общия брой от 184.

За първите осем месеца на 2019 г. реализацията на BMW Motorrad достига 79  мотоциклета. Най-предпочитаните модели са както следва: G 310 R, R 1250 GS ADVENTURE, C 400 GT, R 1250 GS, G 310 GS, C 400 X. През периода започнаха и доставките на дългоочванoто ново поколение на S 1000 RR.

И през 2019 г. BMW Group България заедно с мрежата от търговски партньори в цялата страна продължават да полагат целенасочени усилия за въвеждане на най-доби практики не само от автомобилната индустрия, но и търговските отношения като цяло, за повишаване на клиентската удовлетвореност. Те са свързани с въвеждане на нови процеси и гъвкави решения за мобилност, както и използване на възможностите на дигитализацията за допълнителни контакти с настоящи и потенциални клиенти и успешна адаптация към променящите се клиентски изисквания.

Още по темата

Card image cap
Skoda показва своя „мечок“ след месец

27
юли
2016

С нова маскировка предсерийна версия на обемистия „чех“ съпътстваше колоездачите на Тур дьо Франс в заключителния етап на надпреварата

Card image cap
Първи тийзъри на VW T-Roc

1
авг.
2017

Моделът ще използва същата техника като Аudi Q2 и ще бъде позициониран между Polo и Tiguan

Card image cap

В последния брой:

Архив >

usedTag: