X5 минава на водород


10
сеп.
2019

Като пионер на електрическата мобилност BMW Group се подготвя и за многопластовите изисквания на мобилността на бъдещето и представя на IAA своя експериментален автомобил с горивна клетка BMW i Hydrogen NEXT. BMW Group е на мнение, че в бъдеще едновременно ще съществуват различни алтернативни форми на задвижване, тъй като няма едно-единствено решение, която да отговаря на всички нужди от мобилност на клиентите по целия свят. Водородните автомобили са важна алтернатива и допълнение към захранваните от батерии електрически задвижвания. Това разнообразие на електрифицираните задвижващи технологии, към които принадлежат и Plug-In хибридите, подчертава намерението на BMW Group да поеме по един добре обмислен път към мобилност с нулеви емисии.

BMW Group планира през 2022 година да представи следващото поколение на водородно задвижване с горивна клетка в малка серия, базирана на актуалното BMW X5. BMW i Hydrogen NEXT ни позволява да видим как ще изглежда тази малка серия. BMW Group ще предлага на клиентите си автомобили с горивна клетка най-рано от 2025 година, в зависимост от изискванията на пазара и условията на средата.

Дизайнът на BMW i Hydrogen NEXT

BMW i Hydrogen NEXT демонстрира, че тази технология може много добре да бъде интегрирана в динамичен автомобил като BMW X5. Дизайнът на автомобила е леко модифициран и той целенасочено се разпознава като BMW i модел. BMW i е символ на иновациите и инкубатор на всички нови технологии в BMW Group.

Леките модификации се виждат отпред, особено благодарение на характерната шарка в BMW i Blue на предния капак. Тази шарка продължава в триизмерна интерпретация и по въздухозаборниците. Формата и цветът на шарката оформят динамична визия в пред предната част и встрани по каросерия в цвят Mineral white на автомобила. Детайлите на алуминиевите джанти допълнително подсказват за гените на BMW i. Иновативната природа на експерименталния автомобил се подсказва и от елементите на дифузора в BMW i Blue. С изчистения дизайн без ауспухови тръби той категорично демонстрира задвижването с нулеви локални емисии.

Голям потенциал и голяма полза за клиентите

Автомобилите с водородна горивна клетка (FCEVs) позволяват неограничена мобилност с нулеви емисии при същото поведение на потребителя като при конвенционалните автомобили: време за зареждане под 4 минути, голям пробег, непроменен комфорт, подходящи за теглене на ремарке и малка зависимост от климатичните условия – тоест голям пробег както през лятото, така и през зимата. Важна базова предпоставка обаче е адекватната инфраструктура за зареждане с водород, която в повечето страни все още е в много ранна фаза на изграждане.

Развойно сътрудничество с Toyota

BMW Group вече демонстрира практическата пригодност на тази технология. От 2013 година BMW Group и Toyota Motor Corporation си сътрудничат в съвместната разработка на задвижваща система с технологията на водородната горивна клетка. От лятото на 2015 година изследователското звено на BMW Group тества малка флотилия от прототипи на BMW Серия 5 Гран Туризмо с водородни горивни клетки с разработена съвместно задвижваща система включително горивна клетка на Toyota.

През 2016 година двете компании подписват договор за продуктово и развойно сътрудничество и оттогава работят съвместно по задвижващите системи с горивна клетка от следващо поколение, както и по мащабируеми модулни компоненти за автомобили с водородна горивна клетка. Сътрудничеството с Toyota Motor Corporation е израз на все по-силния ангажимент на BMW Group в разработката на алтернативни задвижвания за шофиране с абсолютно нулеви емисии. Двете компании вярват в технологията на горивната клетка и заедно ще стимулират нейното развитие, докато инфраструктурата и масовият пазар по целия свят продължават да се развиват. За да формулират съвместната си визия и с дългосрочната цел за стимулиране на енергийната промяна чрез водород, през януари 2017 година BMW Group и Toyota заедно с 11 водещи енергийни, транспортни и индустриални компании създават „Hydrogen Council“ като глобална инициатива. От юни 2019 година в Hydrogen Council участват 60 компании.

Още по темата

Card image cap
Най-якото 911!

2
юли
2017

С GT2 RS Porsche пуска най-бруталното 911 на всички времена! Турбомоторът е с мощност 700 к.с. и 750 Нм максимален въртящ момент, а максималното темпо е 340 км/ч.

Card image cap
Празник за почитателите на Skoda този уикенд

7
юни
2016

На 10-12 юни писта „Дракон” ще бъде домакин на ежегодния събор на чешката марка

Card image cap
Продават на аукцион Ford GT на Дженсън Бътън

17
февр.
2017

Бърз автомобил на бърз пилот: Ford GT на Дженсън Бътън ще бъде предложен на аукцион. Редкият „суперспортист“ очарова със спираща дъха динамика и очарователен дизайн

Card image cap

В последния брой:

Архив >