X5 е най-продаваното BMW на българския пазар

1302
2025

През 2024 г BMW Груп България е доставила на крайни клиенти рекорден общ брой автомобили с марките BMW и MINI и мотоциклети BMW Motorrad. Ръстът при марката BMW e 12% спрямо предходната година или 1631 продажби. Още 414 автомобила, използвани като служебни в европейски страни, са реализирани чрез търговската мрежа в България и са получили първата си регистрация към краен клиент. Така броят на реализираните в страната автомобили от актуалната гама на BMW, в рамките на една календарна година  за първи път надхвърля 2000. При MINI, което  преминава през цялостно обновление на моделната палитра, доставките с малко надвишават тези през 2023 г. и достигат 108 автомобила (+6 %).  Мотоциклетното подразделение BMW Motorrad продължава силното си представяне на българския пазар с рекорден резултат и 298 доставени мотоциклети и скутери +16 % в сравнение с предходната година.

Сред факторите допринесли за успешното представяне на марката BMW се открояват балансираното портфолио от модели и задвижвания, добрият прием от страна на клиентите на лансираните през годината модели, сред които BMW X2 и BMW iX2, новото BMW Серия 1, обновените BMW Серия 3 и BMW Серия 4, новото BMW X3, високопроизводителните BMW M5 и M5 Туринг, както професионалната мрежа от търговски партньори и сервизни центрове в цялата страна.

Анализът на продажбите показва, че интересът на българските клиенти към моделите със задвижване на всички колела остава забележителен – всеки 4 от 5 автомобила са оборудвани с интелигентната система за задвижване на четирите колела BMW xDrive.

Затвърждава се и високата популярност на Sports Activity автомобилите (SAV), като техния дял в продажбите на марката  достига 67%. Концепцията на X моделите  съчетаваща висока ежедневна пригодност,  интелигентно задвижване на четирите колела и спортна динамика им отрежда лидерски позиции в класацията по модели. Най-предпочитан модел е BMW X5 с 249 продажби, следван от BMW X7 – 241 доставки. Челната петица се допълва от BMW X3 (123, като 10 от тях са от въведеното на пазара в края на ноември ново поколение на модела), флагманът на марката BMW Серия 7 (118) и BMW X1 (116).

Прегледът по отношение на вариантите на задвижването, затвърждава ефективността на стратегическия отворен към технологиите подход на BMW Group. С изключителни потребителски характеристики и ефективни решения за контрол на емисиите, дизеловите модели на BMW остават актуални и привлекателни и делът им се запазва почти непроменен 36%. Делът на продажбите на автомобили, оборудвани с бензинов двигател е 37%, а на Plug-in хибридите – 16% от общата реализация на марката.

BMW непрекъснато разширява гамата си от електрически превозни средства във всички пазарни сегменти, като предоставя възможност за избор на електрически модел във всеки сегмент, които са идентични като дизайн и функционалност, като аналозите им задвижвани с двигател с вътрешно горене. Делът на изцяло електрическите автомобили в България през 2024 г. достига 11% от общите продажби на марката. Ако към тях се добавят plug-in хибридните автомобили (16%) то почти всеки трети BMW автомобил е електрифициран. 

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин