X4 – на дизел или бензин е по-добро?


9
май
2019

НАПРАВО МОЖЕ ДА ТИ СТАНЕ ЖАЛ ЗА X4 20i. Фамозен автомобил с великолепен 2-литров бензинов мотор под капака. И въпреки това без абсолютно никакви шансове срещу своя брат близнак с дизелов агрегат с работен обем от 2 литра. Може би най-важният недостатък на бензиновия мотор бе разходът му на гориво. Той не е непременно висок, но все пак надвишава този на дизеловия двигател. При бързи преходи по магистралата 20i харчи 12 литра и повече, а по нашата тестова отсечка със смесен цикъл даде резултат от 9,5 л/100 км. Това все пак са 2 литра повече от 20d.

Дизелът става изгоден от 10 398 км годишен пробег

При това в ежедневието 2-литровият бензинов мотор със 184 к.с. не изглежда лаком. Ускорява бързо от долния диапазон на оборотите и се развърта с желание до 6000 оборота, остава сдържан в акустично отношение и надвишава 20d само със 100 оборота. Заслугата е на 8-степенната автоматична трансмисия на ZF, с която са оборудвани и двата X4. Дизеловият вариант е със 190 к.с. и 400 Нм максимален въртящ момент (20i: 290 Нм) и изпреварва по-уверено – макар че вълната на въртящия момент е налице малко по-късно. Остава само да сравним разходите. В ценовата листа той струва с близо 6000 лева повече от бензиновия. След четири години и 60 000 километра ще си върнете 5000 лева. Бързо добавяме и разходите за бензин, така се получава, че на всеки километър 20d пести по 2 стотинки в сравнение със своя брат с „i“ в името. Иначе казано: дизелът си струва, ако изминавате годишно над 10 398 километра. А подобно X4 доставя удоволствие и спокойно ще надвишите този годишен пробег.

ИЗВОД

В X4 ще пътувате спокойно и с удоволствие – именно затова едва ли ще е малко. Ето го и предимството за дизела. Той пести много и демонстрира добри маниери. Така се получава, че тук бензиновият мотор няма шансове.

Технически данниДизелБензин
Технически данни
BMW X4 xDrive20d
BMW X4 xDrive20i
Двигател4 цилиндъра, турбо4 цилиндъра, турбо
Работен обем1995 см³1998 см³
кВт (к.с.) при об/мин140 (190)/4000135 (184)/5000
Нм при об/мин400/1750290/1350
Макс. скорост213 км/ч215 км/ч
Трансмисия8-степ. автоматик8-степ. автоматик
Емисии CO2187 г/км (WLTP)213 г/км (WLTP)
Разход7,1 л дизел (WLTP)8,9 л А95Н (WLTP)
SCR катализатор/AdBlue резервоарда/20,5 л–/–
Тегло (празен)/полезен товар1815/640 кг1795/680

Още по темата

Card image cap
Голямото сравнение: нужно ли ни е 4х4?

12
юли
2017

SUV-овете са най-предпочитаните автомобили – нужно ли им е обаче двойно задвижване? Тествахме и измерихме дали предното задвижване стига, за да се возите безпроблемно

Card image cap
Ford Mustang GT Convertible: американската мечта

30
сеп.
2017

Последното поколение на най-емблематичния спортен модел от САЩ е интелигентен спортен автомобил, който ще се хареса на европейците

Card image cap
Polaris Slingshot: три е добро число!

27
юни
2016

Изпитахме удоволствието да караме под открито небе роудстър с три колела и 173 „коня“

Card image cap

В последния брой:

Архив >