2019
НАПРАВО МОЖЕ ДА ТИ СТАНЕ ЖАЛ ЗА X4 20i. Фамозен автомобил с великолепен 2-литров бензинов мотор под капака. И въпреки това без абсолютно никакви шансове срещу своя брат близнак с дизелов агрегат с работен обем от 2 литра. Може би най-важният недостатък на бензиновия мотор бе разходът му на гориво. Той не е непременно висок, но все пак надвишава този на дизеловия двигател. При бързи преходи по магистралата 20i харчи 12 литра и повече, а по нашата тестова отсечка със смесен цикъл даде резултат от 9,5 л/100 км. Това все пак са 2 литра повече от 20d.
Дизелът става изгоден от 10 398 км годишен пробег
При това в ежедневието 2-литровият бензинов мотор със 184 к.с. не изглежда лаком. Ускорява бързо от долния диапазон на оборотите и се развърта с желание до 6000 оборота, остава сдържан в акустично отношение и надвишава 20d само със 100 оборота. Заслугата е на 8-степенната автоматична трансмисия на ZF, с която са оборудвани и двата X4. Дизеловият вариант е със 190 к.с. и 400 Нм максимален въртящ момент (20i: 290 Нм) и изпреварва по-уверено – макар че вълната на въртящия момент е налице малко по-късно. Остава само да сравним разходите. В ценовата листа той струва с близо 6000 лева повече от бензиновия. След четири години и 60 000 километра ще си върнете 5000 лева. Бързо добавяме и разходите за бензин, така се получава, че на всеки километър 20d пести по 2 стотинки в сравнение със своя брат с „i“ в името. Иначе казано: дизелът си струва, ако изминавате годишно над 10 398 километра. А подобно X4 доставя удоволствие и спокойно ще надвишите този годишен пробег.
ИЗВОД
В X4 ще пътувате спокойно и с удоволствие – именно затова едва ли ще е малко. Ето го и предимството за дизела. Той пести много и демонстрира добри маниери. Така се получава, че тук бензиновият мотор няма шансове.
Технически данни | Дизел | Бензин |
Технически данни | BMW X4 xDrive20d | BMW X4 xDrive20i |
Двигател | 4 цилиндъра, турбо | 4 цилиндъра, турбо |
Работен обем | 1995 см³ | 1998 см³ |
кВт (к.с.) при об/мин | 140 (190)/4000 | 135 (184)/5000 |
Нм при об/мин | 400/1750 | 290/1350 |
Макс. скорост | 213 км/ч | 215 км/ч |
Трансмисия | 8-степ. автоматик | 8-степ. автоматик |
Емисии CO2 | 187 г/км (WLTP) | 213 г/км (WLTP) |
Разход | 7,1 л дизел (WLTP) | 8,9 л А95Н (WLTP) |
SCR катализатор/AdBlue резервоар | да/20,5 л | –/– |
Тегло (празен)/полезен товар | 1815/640 кг | 1795/680 |