X4 – на дизел или бензин е по-добро?


9
май
2019

НАПРАВО МОЖЕ ДА ТИ СТАНЕ ЖАЛ ЗА X4 20i. Фамозен автомобил с великолепен 2-литров бензинов мотор под капака. И въпреки това без абсолютно никакви шансове срещу своя брат близнак с дизелов агрегат с работен обем от 2 литра. Може би най-важният недостатък на бензиновия мотор бе разходът му на гориво. Той не е непременно висок, но все пак надвишава този на дизеловия двигател. При бързи преходи по магистралата 20i харчи 12 литра и повече, а по нашата тестова отсечка със смесен цикъл даде резултат от 9,5 л/100 км. Това все пак са 2 литра повече от 20d.

Дизелът става изгоден от 10 398 км годишен пробег

При това в ежедневието 2-литровият бензинов мотор със 184 к.с. не изглежда лаком. Ускорява бързо от долния диапазон на оборотите и се развърта с желание до 6000 оборота, остава сдържан в акустично отношение и надвишава 20d само със 100 оборота. Заслугата е на 8-степенната автоматична трансмисия на ZF, с която са оборудвани и двата X4. Дизеловият вариант е със 190 к.с. и 400 Нм максимален въртящ момент (20i: 290 Нм) и изпреварва по-уверено – макар че вълната на въртящия момент е налице малко по-късно. Остава само да сравним разходите. В ценовата листа той струва с близо 6000 лева повече от бензиновия. След четири години и 60 000 километра ще си върнете 5000 лева. Бързо добавяме и разходите за бензин, така се получава, че на всеки километър 20d пести по 2 стотинки в сравнение със своя брат с „i“ в името. Иначе казано: дизелът си струва, ако изминавате годишно над 10 398 километра. А подобно X4 доставя удоволствие и спокойно ще надвишите този годишен пробег.

ИЗВОД

В X4 ще пътувате спокойно и с удоволствие – именно затова едва ли ще е малко. Ето го и предимството за дизела. Той пести много и демонстрира добри маниери. Така се получава, че тук бензиновият мотор няма шансове.

Технически данниДизелБензин
Технически данни
BMW X4 xDrive20d
BMW X4 xDrive20i
Двигател4 цилиндъра, турбо4 цилиндъра, турбо
Работен обем1995 см³1998 см³
кВт (к.с.) при об/мин140 (190)/4000135 (184)/5000
Нм при об/мин400/1750290/1350
Макс. скорост213 км/ч215 км/ч
Трансмисия8-степ. автоматик8-степ. автоматик
Емисии CO2187 г/км (WLTP)213 г/км (WLTP)
Разход7,1 л дизел (WLTP)8,9 л А95Н (WLTP)
SCR катализатор/AdBlue резервоарда/20,5 л–/–
Тегло (празен)/полезен товар1815/640 кг1795/680

Още по темата

Card image cap
Първи впечатления от мечката на Skoda

14
ное.
2016

С Kodiaq след дълго „умуване“ Skoda най-после атакува в класа на SUV-овете. AUTO BILD използва големия „чех“ с мечешко име

Card image cap
Range Rover Velar: изискан и стилен

26
юли
2017

Velar е четвъртият модел в гамата на Range Rover, позициониран между Evoque и Range Rover – Sport. С него британците искат да привлекат изцяло нов кръг от клиенти

Card image cap
Opel Insignia Country Tourer: не е задължително да е SUV!

15
ное.
2017

Opel разшири семейството на Insignia с Country Tourer – а сега за по-високата модификация има нов топдизел. Запознайте се с първите ни впечатления за него!

Card image cap
Ferrari F12 tdf: повече „коне“, по-малко килограми

18
ян.
2016

От Ferrari са намалили теглото на F12 със 110 кг и същевременно са увелили мощността му до 780 к.с. Направете една спираща дъха обиколка на „Фиорано“ заедно с нас!

Card image cap

В последния брой:

Архив >