2021
ТОВА С COUPÉ ЛИНИЯТА на покрива на SUV се владее почти само от германските премиум производители. Или поне досега беше така, тъй като Renault пусна Arkana. Хечбек-SUV-ът е не само значително по-изгоден от GLC Coupé и компания. Той изглежда с половин размер по-малък от своите премиум колеги с дължина от 4,80 метра. Въпреки това Arkana не пести прекалено място: при качване на втория ред се налага да навеждате главите си, но все пак нагоре има достатъчно място – стига да не сте по-високи от 1,85 метра. За първия тест получихме базовия бензинов агрегат. Той си върши работата доста прилично, като добре изолираният мотор придвижва доста пъргаво този немалък SUV. Тъй като принципно Renault се отказва от двойното задвижване, автомобилът тежи само 1,4 тона. Затова бензиновият агрегат с 260 нютонметра е напълно достатъчен, особено в ненатоварено състояние (полезният товар е до 526 кг). Дължи се и на това, че двигателят с вътрешно горене не работи сам, а е подпомаган при ускорение от новата 12-волтова система за мек хибрид (литиево-йонна батерия под шофьорската седалка) и от стартер-генератор. На магистралата при опит за достигане на максималната скорост двигателят не изглежда свръх амбициозен, но не е и тромав. Още повече ни хареса това, че бордовият компютър показваше среден разход от около 8 л/100 км.

Динамичната R.S. Line не може да ни заблуди, че Arkana е със стегната вместо с комфортна настройка на окачването. Комфортът на возене с 18-цоловите джанти е приемлив. Автоматичната трансмисия с два съединителя придърпва при потегляне – тук липсва още малко фина настройка, иначе предавателната кутия си върши работата доста добре. Дизелови моторизации не са планирани, а като друго задвижване се предлага познатото ни от Clio E-Tech 145. Пълният хибрид е наличен от средното ниво на оборудване Intens. На по-късен етап ще се появи и версия мек хибрид със 160 к.с.

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ
Двигател 4 цил., турбо, отпред напречно Работен обем 1332 см3 Мощност 103 кВт (140 к.с.) при 4500 об/мин Макс. въртящ момент 260 Нм при 1750 об/мин Задвижване предно/ 7-степ. с двоен съединител Д/Ш/В 4568/1802/1571 мм Тегло (празен) 1411 кг Багажник 513–1296 л 0–100 км/ч 9,8 сек Макс. скорост 200 км/ч Разход 5,3 л А95Н/100 км Емисии CO2 122 г/км Цена за Германия: от 55 000 лв.


ПЪРВОТО ВПЕЧАТЛЕНИЕ
Многото асистенти, притежаващото приятна настройка окачване и икономичното задвижване правят Arkana симпатична. Двойно задвижване и мощни дизелови агрегати обаче няма да намерите.
ИЗВОД
Шикозната Arkana ни направи доста добро първо впечатление. Спортната линия не изисква компромиси, а французите са се отказали от прекалено твърда настройка на окачването. А предлаганото място на втория ред е съвсем прилично.
