2016
Поне що се отнася до германското автомобилостроене, нишата на лайфстайл-пикапите до скоро беше заета само от VW Amarok. Това обаче ще се промени от 2017 г., когато от Щутгарт планират да направят своя голям удар с Х-клас. 20 години след пускането на първото поколение М-клас германците отново се включват в борбата за нов пазарен сегмент. Отговорността за новия модел се пада на вътрешния отдел Mercedes-Benz Vans. Партньор по проекта е Renault-Nissan, с който Daimler работи съвместно вече пет години. С полезен товар под един тон, опционално 4х4-задвижване и екстровертен дизайн Mercedes залага на лайфстайл-картата. Основните пазари на Х-клас ще бъдат в Европа, Австралия, Южна Америка и Латинска Америка – за САЩ Benz е прекалено малък. Азия пък е пропусната с оглед на строгите митнически разпоредби и сериозната конкуренция. Х-клас ще бъде произвеждан в аржентинския град Кордоба и в испанския Барселона. Така ще могат да бъдат пускани специални версии, съобразени с изискванията на отделни пазари.
Интериор: премиум, с ново арматурно табло
Най-вече в интериора Mercedes полага много усилия, за да скрие родствената връзка с Nissan. Висококачествена кожа в два цвята, както и ново арматурно табло с алуминиеви детайли, свободно изнесен монитор в iPad-стил и кръгли дюзи на вентилацията се грижат за приятната атмосфера в кокпита. Кормилната колона също е типична за Mercedes: светлините, мигачите и чистачките се управляват посредством лост отляво, отдясно няма нищо. Селекторът на автоматика е разположен върху централната конзола. Благодарение на двойната кабина (единствената възможна) интериорът предлага място за петима души.
Оборудване: комфортно окачване и опционално двойно задвижване
За да останат верни на принципите си, хората от Mercedes не само придават премиум акценти на кокпита, но и настройват окачването за повече комфорт. Шасито с корави стоманени профили e идентично с това при Alaskan и Navara: отпред окачването е независимо с двойни носачи, отзад е многораменно на цял мост. Daimler обаче увеличава следата – и то не само с по-широки колела. И, естествено, „германецът“ е по-фино изпипан от Nissan. Mercedes говори за типичния за марката комфорт и за висока динамика с топниво на сигурността. Между другото, за сцеплението се грижи двойно задвижване – което обаче е опция и идва в комплект с понижаващи предавки и ръчен блокаж на задния диференциал.
Само дизелови двигатели
По отношение на моторите нищо няма да бъде взето от Renault-Nissan. Очакват се 4- и 6-цилиндрови агрегати на Mercedes. За тях от Щутгарт обещават равномерно разгръщане на тягата и висок въртящ момент при същевременно нисък разход на гориво.