Wolf Racing Mustang GT: вълк в пони кожа

0103
2018

За много хора покупката на Mustang GT от официален дилър на Ford е сбъдната автомобилна мечта. Срещу 87 900 лева получавате 5-литров V8 с 418 к.с. и ръчна скоростна кутия (!), както и прекрасно настроено кормилно управление. Ако водачът се справя достатъчно добре със задачата си, машината се изстрелва от 0 до 100 км/ч за 4,8 сек, след 16,7 достига 200, а ускорението спира чак при 250 км/ч. За европейския пазар клиентите не могат да получат повече – върховата версия Shelby не се предлага официално на Стария континент.

Който търси повече „коне” обаче, не бива да се отчайва: Валтер Волф, който се занимава с тунинг на Ford-ове от 1979, поставя на 5-литровия агрегат компресор – и благодарение на това Mustang GT постига 590 к.с. и 725 Нм (серийно: 530 Нм). Хубавото е, че компресорът идва директно от Perfomance-линията на Ford USA – т.е. има официалното одобрение на производителя. Като цяло и настройката след тунинга е направена професионално – двигателят с по 4 клапана на цилиндър е запазил характера си, както и преди реагира спонтанно на командите с педала на газта и безпроблемно се развърта с над 7000 об/мин. Въпреки предизвикателствата по отношение на сцеплението преработеният Mustang е с 0,4 сек по-бърз от серийния си първообраз. А който е достатъчно смел, за да продължи да „настъпва”, ще се наслади най-много на увеличената мощност: до 200 км/ч Wolf „взима” на заводското Pony 3,6 сек.

Въртящият момент е толкова висок, че дори при активиране на Overdrive-a (тогава звукът е по-приемлив) тягата е впечатляваща. Като стана дума за звук, Wolf позволява избор между два режима – „брутално гласовита” и „опасна за слуха”. Огромните ауспухови тръби под пода заемат значително повече място от серийната изпускателна система – а в комбинация с по-ниското окачване на тестовия автомобил това е сериозна причина да бъдете по-внимателни при излизане от подземни паркинги например. Ние бихме си спестили сумата от 5100 лева за клапите в ауспуха. Въпреки спортното окачване на H&R и 21-цоловите джанти комфортът на возене е учудващо добър.

Разбира се, по-късият ход на окачването си казва думите при по-сериозни неравности или при бързо „препускане” по магистрала. По отношение на кормилното управление настройката е много успешна – то хем създава комфорт, хем действа достатъчно прецизно по пътища с много завои.

Технически данни Wolf Racing Mustang GT
Двигател V8, компресор
Разположение отпред надл.
Работен обем 4951 куб.см
кВт (к.с.) при об/мин 434 (590)/7100
Литрова мощност 119 к.с./л
Нм при об/мин 725/4800
Трансмисия 6-степ. ръчна
Задвижване задно
Предни спирачки 352 мм
Задни спирачки 330 мм
Размер гуми 255/30 – 295/25 R 21
Модел гуми Conti SportContact 6
Дължина/широчина/височина 4784/1916/1330
Междуосие 2720 мм
Резервоар 61 л
Обем на багажника 408 л
Цена на тестовия автомобил 132 000 лв.
Измерени стойности Wolf Racing Mustang GT
Ускорение
0-100 км/ч 4,4 сек
0-200 км/ч 13,1 сек
Еластичност
60-100 км/ч (4./5. пред.) 3,0/4,4 сек
80-120 км/ч (5./6. пред.) 4,0/9,1 сек
Спирачен път
от 100 км/ч студ. 32,0 м
от 100 км/ч топли 33,5 м
от 200 км/ч 133,1 м
Макс. скорост >300 км/ч
Тестов разход 14,7 л/100 км
Тегло 1753/334 кг
Относително тегло 3,0 кг/к.с.

Извод

Поставянето на компресор превръща послушното „пони” в истински звят. Динамиката – и най-вече доускорението, са на съвсем друго ниво, а новото окачване и 21-цоловите джанти пренасят адекватно цялата мощ върху асфалта – и то без да създават прекалено твърда возия. Изпускателната система с клапи в ауспуха не е препоръчителна, защото е твърде шумна и прави колата прекалено ниска.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин