За много хора покупката на Mustang GT от официален дилър на Ford е сбъдната автомобилна мечта. Срещу 87 900 лева получавате 5-литров V8 с 418 к.с. и ръчна скоростна кутия (!), както и прекрасно настроено кормилно управление. Ако водачът се справя достатъчно добре със задачата си, машината се изстрелва от 0 до 100 км/ч за 4,8 сек, след 16,7 достига 200, а ускорението спира чак при 250 км/ч. За европейския пазар клиентите не могат да получат повече – върховата версия Shelby не се предлага официално на Стария континент.
Който търси повече „коне” обаче, не бива да се отчайва: Валтер Волф, който се занимава с тунинг на Ford-ове от 1979, поставя на 5-литровия агрегат компресор – и благодарение на това Mustang GT постига 590 к.с. и 725 Нм (серийно: 530 Нм). Хубавото е, че компресорът идва директно от Perfomance-линията на Ford USA – т.е. има официалното одобрение на производителя. Като цяло и настройката след тунинга е направена професионално – двигателят с по 4 клапана на цилиндър е запазил характера си, както и преди реагира спонтанно на командите с педала на газта и безпроблемно се развърта с над 7000 об/мин. Въпреки предизвикателствата по отношение на сцеплението преработеният Mustang е с 0,4 сек по-бърз от серийния си първообраз. А който е достатъчно смел, за да продължи да „настъпва”, ще се наслади най-много на увеличената мощност: до 200 км/ч Wolf „взима” на заводското Pony 3,6 сек.
Въртящият момент е толкова висок, че дори при активиране на Overdrive-a (тогава звукът е по-приемлив) тягата е впечатляваща. Като стана дума за звук, Wolf позволява избор между два режима – „брутално гласовита” и „опасна за слуха”. Огромните ауспухови тръби под пода заемат значително повече място от серийната изпускателна система – а в комбинация с по-ниското окачване на тестовия автомобил това е сериозна причина да бъдете по-внимателни при излизане от подземни паркинги например. Ние бихме си спестили сумата от 5100 лева за клапите в ауспуха. Въпреки спортното окачване на H&R и 21-цоловите джанти комфортът на возене е учудващо добър.
Разбира се, по-късият ход на окачването си казва думите при по-сериозни неравности или при бързо „препускане” по магистрала. По отношение на кормилното управление настройката е много успешна – то хем създава комфорт, хем действа достатъчно прецизно по пътища с много завои.
Технически данни | Wolf Racing Mustang GT |
Двигател | V8, компресор |
Разположение | отпред надл. |
Работен обем | 4951 куб.см |
кВт (к.с.) при об/мин | 434 (590)/7100 |
Литрова мощност | 119 к.с./л |
Нм при об/мин | 725/4800 |
Трансмисия | 6-степ. ръчна |
Задвижване | задно |
Предни спирачки | 352 мм |
Задни спирачки | 330 мм |
Размер гуми | 255/30 – 295/25 R 21 |
Модел гуми | Conti SportContact 6 |
Дължина/широчина/височина | 4784/1916/1330 |
Междуосие | 2720 мм |
Резервоар | 61 л |
Обем на багажника | 408 л |
Цена на тестовия автомобил | 132 000 лв. |
Измерени стойности | Wolf Racing Mustang GT |
Ускорение | |
0-100 км/ч | 4,4 сек |
0-200 км/ч | 13,1 сек |
Еластичност | |
60-100 км/ч (4./5. пред.) | 3,0/4,4 сек |
80-120 км/ч (5./6. пред.) | 4,0/9,1 сек |
Спирачен път | |
от 100 км/ч студ. | 32,0 м |
от 100 км/ч топли | 33,5 м |
от 200 км/ч | 133,1 м |
Макс. скорост | >300 км/ч |
Тестов разход | 14,7 л/100 км |
Тегло | 1753/334 кг |
Относително тегло | 3,0 кг/к.с. |
Извод
Поставянето на компресор превръща послушното „пони” в истински звят. Динамиката – и най-вече доускорението, са на съвсем друго ниво, а новото окачване и 21-цоловите джанти пренасят адекватно цялата мощ върху асфалта – и то без да създават прекалено твърда возия. Изпускателната система с клапи в ауспуха не е препоръчителна, защото е твърде шумна и прави колата прекалено ниска.