Wild Wild Best: Land Rover Defender V8 e царят на офроуд удоволствието (TECT)


3
авг.
2021

Над 500 к.с. в Landy? През 70-те години на миналия век, когато се появи първият Land Rover Series III с двигател V8, всеки почитател на британските автомобили би се хванал за главата само при мисълта за нещо подобно. Защото тогавашния 3,5-литров карбураторен двигател генерира само 91 к.с. Сега New Defender – както вече го наричат ​​феновете на марката, за да го отличат от класическия Landy – получава осемцилиндров агрегат. Защото успехът на Mercedes G-клас във версията AMG доказва, че има хора, които купуват чудовищно мощни автомобили за офроуд срещу астрономически суми.

Този V8 Landy се изстрелва като тапа от шампанско

Ето защо има смисъл 5-литров V8 с компресор да се „вмъкне“ под предния капак на Defender. И не само при модела дълга база с четири врати, наречен One Ten (110), но и в късия Ninety (90). Изненадващо, Defender 90 P525, както е упоменат в ценовата листа, в никакъв случай не прави впечатление на „свръхмоторизиран“. Англичаните не просто „натъпкват“ големия двигател в автомобила, но „пипват“ и окачването. По-яките стабилизиращи щанги, по-стегнатите амортисьори и въздушното окачване с нова настройка намаляват страничния наклон в завоите и разклащането на каросерията при бързо шофиране по завои; кормилното управление пък е получило настройки за по-добра обратна обратна връзка и по-директни реакции, отколкото в другите версии на Defender. Въпреки теглото от 2,5 до 2,7 тона, начинът, по който V8-двигателят с компресор превръща движенията на десния ви крак в ускорение, е впечатляващ – при това и в акустичен план.

Разбира се, Top Defender-ът може да се справя без проблеми с движението извън пътя – благодарение на понижаващите предавки и блокажите.

Тежкият офроуд терен не е проблем за Defender

Естествено, Defender не се е превърнал в спортен автомобил; ESP веднага се намесва, ако прекалите със скоростта в завоите. Със своите 22-цолови шосейни гуми V8-моделът може да се движи с максимална скорост от 240 км/ч по германските аутобани; но можете да го поръчате и с гуми за офроуд – тогава максималното темпо е електронно ограничено на 191 км/ч. „Грубите обувки“ са нещо повече от визуален трик; защото V8 разполага и с пълен офроуд пакет с понижаващи предавки и електронни блокажи; и могъщите 625 Нм може да се регулират прецизно дори в напечени офроуд ситуации. Всеки, който обича да кара 8-цилиндровия модел по склоновете в рали стил, ще оцени електронно управляваният активен диференциал на задната ос. Благодарение на него можете да постигнете фино контролиран дрифт на терен с недостатъчно сцепление. Това е адски неразумно и политически некоректно – но пък е много забавно.

Ще успокоим хората с екологична съвест, че могат да поръчат и Plug-in хибридa, наречен P400e. Той се движи почти толкова пъргаво, колкото и V8, но е значително по-икономичен.

Извод

Когато V8 докосне сърцето, разумът мълчи. Погледнато обективно, той ускорява само с 0,2 секунди по-бързо от 0 до 100 от Plug-in хибрида – но изразходва поне два пъти повече гориво.

Технически данни Defender 110 P525 V8 • Двигател: V8, с компресор, отпред надлъжно • Работен обем: 4999 см³ • Мощност: 386 кВт (525 к.с.) при 6000 об/мин • Максимален въртящ момент: 625 Нм при 2500 об/мин • Задвижване: 4х4, осемстепенна автоматична трансмисия • Дължина/ширина/височина: 5018/2008/1967 мм • Тегло: 2678 кг • Обем на багажника: 972-2277 л • 0-100 км/ч: 5,4 сек • Макс. скорост: 240 км/ч • Разход: 12,8 л/100 км (А95 Н) • Емисии CO2: 290 г/км • Цена: от 252 000 лв. (за Германия)

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин