2022
Който притежава солидна банкова сметка и желае да си купи открит спортен автомобил, има голям избор. Не е нужно моделът да е непременно Lamborghini Huracán Spyder или Ferrari F8 Spider. Ако търсите например нещо още по-рядко, особено без вредни емисии, то кръгът на кандидатите се стеснява неимоверно много. Досега като че ли няма кабриомодел, който да залага на изцяло електрическо задвижване. Именно тази ниша иска да заеме германският производител на автомобили Wiesmann с показания наскоро модел Thunderball.
Новият старт е възможен благодарение на инвеститори от Лондон
Основата от братята Мартин и Фридхелм Висман фирма произвежда от 1988 ексклузивни спортни автомобили, задвижвани от двигатели на BMW и притежаващи дизайн в характерен ретро-стил. През 2014 г. фирмата фалира, а година по-късно творението на братята е поето срещу 6 милиона евро от други двама братя – британците Сахир и Рохеен Бери. След като следващите няколко години не чухме нищо за марката, а Фридхелм Висман основа нова марка, през 2020 г. Wiesmann показа изцяло нов модел с името Gecko, за чието задвижване трябваше да отговаря V8 агрегат на BMW. Преди да започне серийното производство на Gecko, Wiesmann показват следващия си „спортист” – Thunderball, който продължава дизайнерската традиция на своите предшественици.
Производителят на малки серии заявява, че Thunderball е най-вълнуващият спортен електромобил на света. Ако разгледаме само данните, то хипер-електромобили като притежаващият 1914 к.с. Rimac Nevera или техническият му събрат Pininfarina Battista (1900 к.с.) го превъзхождат.
За под 3 секунди от 0 до 100 км/ч
Wiesmann обаче преследва по-земна и по-реалистична стратегия с Thunderball. Първият електромобил на Wiesmann е ориентиран към удоволствието от шофирането по планински и междуградски пътища.
Въпреки това динамичните характеристики на модела са впечатляващи. Общо 680 к.с. и 1100 Нм от монтираните на задната ос електромотори позволяват спринт до 100 км/ч за 2,9 секунди. Максималната скорост на притежаващия карбонова каросерия спортен кабриолет засега не е посочена от хората от Wiesmann.
800-волтова бордова мрежа и 500 километра пробег
Ако решите да пътувате с Thunderball до Италия, то не би трябвало да ви се налага да спирате често за часове. Инженерите са оборудвали роудстъра с батерия с капацитет от 92 кВтч. и с оглед краткото време на зареждане с 800 волтова бордова мрежа.
Използваемият капацитет от 83 кВтч. би трябвало да стигне за пробег от 500 километра. На станции за бързо зареждане спортният автомобил може да бъде зареждан с до 300 кВт.
Възродената фирма ще се насочи към нови клиенти с Thunderball. Дали феновете на досегашните модели с двигатели с вътрешно горене ще се зарадват на изцяло електрическото задвижване, не е сигурно. Освен това Thunderball струва 600 000 лв. – значително повече от досегашните спортни коли на Wiesmann.