Wiesmann отново прави коли! Тест на Boldmen CR 4

1904
2022

Фридхелм Висман произвежда отново много скъпи, но и доста ексклузивни коли под лейбъла Boldmen. Първият модел е карбоновият роудстър CR 4. Тествахме го.

Когато през 2014 г. нещата при производителя на спортни коли Wiesmann приключиха окончателно, симпатичната фирма определено не заслужаваше такъв край. Оттогава създадените от тях автомобили определено ни липсват. Уникални автомобили на базата на BMW с оригинална външност и безкрайни възможности за индивидуализиране. Оттогава такива неща доста ни липсваха.

Сега обаче дойде краят на чакането – макар и под ново име: Boldmen. Идеята на е на Фридхелм Висман, който се е кооперирал със семейство Кес от Велден относно техническата експертиза. Там е и седалището на Boldmen. Бащата Харалд ще се грижи за търговската част, а синът Михаел ще ръководи производството. Опитът с нови конструкции и с карбон е налице.

Кес са направили досега един привличащ погледите модел в стила на  BMW 02 на базата на Серия 1 кабриолет.
Партньорите има връзка с BMW, затова и изборът на база за CR 4 е лесен – Z4 M40i. 340 к.с., но опаковани съвсем различно – всяка част от каросерията е е с нов дизайн и е изработена от карбон.

Трябва да кажем, че иновативният дизайн е повече от успешен. Следата и задницата са станали по-широки, а характерната маска е отишла далеч напред. Като цяло CR 4 е позициониран с половин клас нагоре.

Динамичните характеристики също са подобрени. Boldmen ускорява за 3,9 секунди до темпо 100 – след теста можем да кажем, че е точно така. Допълнителните 68 к.с., ускорението е впечатляващо. Изцяло новата ауспухова уредба осигурява як, но не и натрапчив звук.

Няма граници по отношение на индивидуалността

При окачването ни харесва, че CR 4 е стегнат, но без да вози твърдо при преминаване през неравности. Управлява се по-стабилно от Z4, завива по-прецизно, не си позволява никакво странично накланяне и на излизане от завоя леко извърта задница. Новият волан е много по-удобен, макар и почти да няма разлика с оригиналния на BMW.

Останалата част на тествания от нас интериор на „First Thirty“-модела е отчасти лакирана в цвета на автомобила и изцяло тапицирана с кожа – почти няма граници по отношение на възможностите за индивидуализиране. Стигаме и до цената – тя е малко висока: 370 000 лв.

Технически данни и цена: Boldmen CR 4 First Thirty

двигател: R6, турбо, отпр. надл.
работен обем: 2998 cм3
мощност: 300 кВт. (408 к.с.)
макс. въртящ момент: 610 Нм
задвижване: задно/8-степ. авт. трансмисия
Д/Ш/В: 4420/1933/1275 мм
собствено тегло: 1495 кг (DIN)
обем на багажника: 281 л  
0–100 км/ч: 3,9 сек
макс. скорост: 250 км/ч
разход на гориво: 7,9 л А 95 Н 

ИЗВОД

Александер Бернт

Цената е доста солена, но Boldmen са облагородили неимоверно много техническата база Z4, така че конкурентът в случая не е Boxster, а направо 911 Cabrio. По-малко тегло, по-голяма мощност, страхотно окачване.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин