Wey Coffee 01: шпионира ли ни този китайски Рlug-in хибрид? (ТЕСТ)

2706
2023

Plug-in хибридите (PHEV) се считат за преходна технология – докато бъде изграден светът на изцяло електрическата мобилност. В Германия продажбите на този тип модели с „две сърца“ рязко спаднаха след 1 януари 2023 г., когато бяха въведени ограничения по отношение на правителствените стимули за тях.

За китайската марка Wey от групата Great Wall Motor обаче явно това не е проблем. Според нейното ръководство потенциалните купувачи на Plug-in хибриди са хора, които все още имат притеснения по отношение на пробега. Новият продукт на Wey – Coffee 01 PHEV, обаче може да предложи покритие от 146 км изцяло на ток (по цикъла WLTP).

Задната ос се задвижва от електромотор, а предната – от електродвигател и 2-литров турбобензинов агрегат.

Това впечатляващо постижение е реализирано благодарение на батерия с капацитет почти 40 кВтч – толкова голяма имат някои изцяло електрически автомобили. От януари Coffee 01 се продава в Германия на цени, стартиращи от 55 900 евро (ок. 111 800 лева), а за дистрибуцията се грижи отговорната и за Renault у нас Emil Frey Group.

Когато двигателят с вътрешно горене се задейства, става доста шумно

При първия тест драйв определено усещаме виското тегло на 2,5-тонния SUV. Електрически мотор със 183 к.с. задвижва задната ос, за предната винаги в тандем се грижат електромотор със 163 к.с. и 2-литров турбобензинов агрегат. Задвижването в изцяло електрически режим е прилично, но то невинаги отделя напълно двигателя с вътрешно горене.

Ако натиснете педала на газта на повече от 80 процента, двигателят с вътрешно горене винаги се задейства – шумно и грубо. Човек бързо усеща, че бензиновите агрегати не са силната страна на китайците. Окачването трополи, каросерията се люшка неприятно, а пътниците усещат дори малките неравности в гърба си – въпреки седалки с масаж и обдухване всъщност са доста добри.

Сериен Head-up дисплей

9,2-инчовият дисплей зад волана и серийният Head-up дисплей осигуряват достатъчно прегледно поднасяне на цялата важна за водача информация. Проектираните върху предното стъкло символи се виждат изключително добре при влажно време.

Три екрана плюс head-up дисплей: селекторът на трансмисията напомня на Toyota Prius.

Климатикът се контролира чрез трети тъчскрийн върху свободно стоящата централна конзола под 14,6-инчовия eкран. За съжаление, управлението е далеч от интуитивно. Твърде често се губите в разните подменюта. Големият брой превключватели на волана също не е „smart premium“, както Wey определя себе си.

Но поне пространството в петместния модел е щедро – както отпред, така и на задната седалка. Така и трябва да бъде при 4,87-метров SUV.

Гласовото управление функционира прилично

Асистиращите системи все още не работят безупречно; от Wey обаче посочват, че софтуерът им още не е актуализиран до най-новата версия. Разпознаването на лица (посредством камера в А-колоната) не било шпионаж, успокояват китайците – а за автоматично активиране на предпочитаните от водача настройки. Гласовото управление (задействано с помощта на командата „Hey Wey“) работи сносно.

Батерията беше изтощена след 169 километра при нашия тест – но двигателят с вътрешно горене я зареждаше редовно. Ето защо не искаме да се ангажираме с данни за изминатото изцяло на електричество разстояние. По официална информация разходът е 0,4 литра. В края на нашия тест драйв (общо 233 км) бордовият компютър отчете 5,6 литра. По данни на Wey бензиновият двигател изразходва от осем до девет литра на 100 км.

Достатъчно място за главата и коленете предлага задната седалка.

Wey явно иска да бъде гостоприемна, а не арогантна марка. Когато навигацията ви доведе до зададената дестинация, приятелски глас ви поздравя с „Thank you for driving.“

Технически данни на Wey Coffee 01: • Задвижване: 2-литров турбобензинов двигател (203 к.с.), електромотор (163 к.с.) на предната ос, електромотор със 183 к.с. на задната ос • Системна мощност: 476 к.с. • Макс. въртящ момент: 847 Нм • 9-степ. автоматична трансмисия • Капацитет на батерията: 39,7 кВтч • Пробег изцяло на ток: до 146 км • Макс. мощност на зареждане: до 50 кВт • 0-100 км/ч: ок. 5 сек • Макс. скорост: 235 км/ч • Размери (Д/Ш/В): 4872/1960/1690 мм • Обем на багажника: 371 – 1250 л • Собствено тегло: 2365 кг • Резервоар: 60 л • Цена: от 111 800 лева

Дългият 4,87 метра SUV ускорява от 0 до 100 км/ч за 5 секунди.

Извод

Надали Wey Coffee 01 PHEV ще успее да спечели лесно почитатели сред мениджърите на автопаркове в Германия – които са основната му целева група в Европа. Най-силното качество на SUV-а е пробегът му изцяло на ток. По определени маршрути „китаецът“ би се оказала много рентабилен – но в средносрочен план бъдещето на такива plug-in хибридите е предначертано.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин