Weltmeister EX5: няма нищо общо с Германия


4
авг.
2019

С-сегментът е най-силно предпочитаният тип SUV на необятния сякаш китайски пазар. Продажбите се водят от производители като Nissan, Geely, General Motors, Shanghai Automotive Corporation (SAIC) или Roewe Group. През миналата година са продадени около шест милиона такива автомобила. Все повече от тях са и с изцяло електрическо задвижване. Но за парче от тортата се борят и млади стартъпи като WM Motors, известна на клиентите по-скоро като Weltmeister, което на немски език означава „Световен шампион“. „Името напомня добрите традиции Made in Germany – разказва Тим от маркетинговия отдел на компанията. – Нашите клиенти много харесват това.“

Тим не без гордост ми показва предимствата на електрическия SUV, изцяло отговарящ на изискванията за автономно шофиране второ ниво (Level 2). Машината може да се стартира с лицево разпознаване. Скритата камера в купето фиксира лицето ми и го визуализира на интерактивния екран. Женски глас казва нещо на китайски, а Тим отговаря вместо мен. След няколко реплики вече съм оторизиран да тествам автомобила. „Какво си говорихте с дамата?“, питам Тим. „Изключих лицевото разпознаване и пуснах автоматичните настройки.“ С глас се отварят и затварят прозорците, стартира се климатикът и се командва навигацията.

Засега системата все още не работи надеждно на английски, затова се нуждая от безценната помощ на Тим, който с удоволствие ми демонстрира джаджите в този Weltmeister и продължава да си говори със загадъчния, но определено чаровен дамски глас, скрит някъде в чиповете на ЕХ5. „Искам да видя звездите!“, след този поетичен изблик щората на гигантския панорамен покрив започва плавно да се отваря над главите ни. Пробегът от 460 км е достоен за уважение, за по-хладни региони производителят е предвидил специално подгряване на батериите. За целта компанията е провела множество тестове в студените региони на Северен Китай.

Динамиката не му е чужда: отвътре ви очакват лицево разпознаване и въртящ се на 360° дисплей ала Tesla

Интериорният дизайн също е впечатляващ, заобикалят ви множество електронни инструменти, в купето е светло, седалките са изключително удобни, издържани в приятни цветове, подглавниците са интегрирани в облегалките. Дръжките на вратите са електрически в стил Range Rover. Двигателят е тих и с достатъчно мощ, управлението е леко, но няма особена разлика между режимите Eco и Sport. Независимо от това Weltmeister определено носи футуристичен дух и има сериозен потенциал да грабне сериозна награда.

Макс. мощност 217/160 к.с. / кВт
Макс. въртящ момент 315 Нм
Батерия 52,56 кВтч
Ел. двигател 160 кВт
Ел. пробег 460 км
Бързо зареждане до 80% под 30 мин
Скоростна кутия 1
Задвижване предно
Спирачки дискови
Управление EPS
Обем на багажника 488-1500 л
Д/Ш/В 4586/1835/1672 мм
Междуосие 2703 мм
0-100 км/ч 8,5 сек
Цена в Китай 58 341 лева

Още по темата

Card image cap
Аudi Q7 e-tron quattro: SUV-ът с много лица

2
окт.
2017

Екологичен, спортен и комфортен: „хибридният” Q7 със зареждане от контакта е всестранен талант и въплъщава в себе си фойерверк от високи технологии

Card image cap
F-Type 400 Sport: Jaguar ги закръгли на 400

3
авг.
2017

20 к.с. повече за Coupé и Cabrio: този Jag ще се предлага точно една година

Card image cap
Porsche 911 GT2 RS: 11-ка на макс!

5
юни
2017

В лицето на GT2 RS Porsche лансира най-бруталното 911 на всички времена. Turbo-то генерира 700 к.с. и 750 к.с., новост е пакетът Weissach

Card image cap
Bentley Continental Supersports: последният от династията GT

25
окт.
2017

Трудно е за вярване, но Bentley Continental Supersports e последният представител на династията “GT”. Абдикацията му обаче е впечатляваща.

Card image cap

В последния брой:

Архив >

usedTag: