2020
Mercedes се постара доста при разработката на 500Е в началото на 90-те години: нова предница, окачване от SL, по-широка каросерия, разработка с участието на Porsche. И всичко това, за да бъде „присаден“ на W124 E-клас 5-литров V8. Надали има какво повече да се желае по отношение на задвижването. Панайотис Аврамидис, собственик на тунинг компанията МКВ, обаче вижда нещата по друг начин и преработва до неузнаваемост една Е-класа през 1995.

Неговото творение се казва MKB 70TE и някога е било просто „невинен“ 300 ТЕ. Но вместо стандартния редови „шестак“ сега под предния капак работи мощен атмосферен V12 с работен обем 7 литра и мощност 528 к.с.! А фактът, че този чудовищен агрегат е поставен не на седан, а на комби, прави проекта още по-атрактивен. Преработката е била всичко друго, но не и проста работа.
202 к.с. повече, отколкото при 500 Е с V8
Тогава все още младата тунинг компания MKB използва за база на проекта си Mercedes S 124 300 TE от 1993 г. с трилитров редови шестцилиндров двигател. Той бива отстранен и отстъпва място на M120 V12 от SL 600, който Pagani използва и до днес в силно модифицирана форма. В стандартното си изпълнение шестлитровият атмосферен двигател генерира 408 к.с. и 530 Нм въртящ момент на коляновия вал. Но това не се оказва достатъчно за MKB. С помощта на специален колянов вал, нови бутала и други цилиндрови глави степента на сгъстяване е увеличена от 10:1 на 11:1, а работният обем – до 6944 кубически сантиметра. В комбинация с новата настройка за електрониката на двигателя агрегатът вече достига 528 к.с. и 730 Нм въртящ момент. Чудовищният двигател в 70TE изпраща мощността си към задните колела посредством усилен четиристепенен автоматик. За сравнение: топверсията E 60 AMG по онова време разполага „само“ с 381 к.с., а 500 E – с 326.

Окачване от SL 60 AMG
Моторният отсек на W 124, разбира се, не е предназначен за V12, така че монтажът на новия двигател отпред е коствал много усилия на екипа по разработката. В допълнение към новите подкалници се е наложила преработката и на стената към купето, тъй като дванадесетцилиндровият мотор се е оказал прекалено широк. Предното окачване идва от SL 60 AMG. За да се освободи място за новите блокове за управление, акумулаторът е преместен в багажника. Два големи електрически вентилатора и допълнителен маслен радиатор предотвратяват прегряването. Друг проблем е бил адаптацията на електрическата система, тъй като е било трудно по-модерната електроника за V12 да бъде напасната към S 124. (Всичко за Mercedes W 124!)

70TE не издава огромната си мощ посредством визията
С това обаче тунингът далеч не е бил приключен. Отвътре са поставени нови кожени предни седалки от 500, командна система Comand от W 210 E-клас и нов скоростомер, разграфен до 300 км/ч. Направени са промени и по каросерията. Предните калници и броня са оригинални части, задните са леко променени. Поставени са безцветни прозрачни задни светлини, AMG спойлер на покрива и джанти AMG-Styling-2 8 и 9 с размер 18 цола. Като цяло, отвън автомобилът изглежда изключително фино, подобренията са видни само за най-големите познавачи на W 124-ки. По нищо няма да отгатнете, че тук работи толкова мощен двигател.

Преобразуването струва еквивалента на 118 000 евро
Според Панайотис Аврамидис тунингът е отнел общо десет месеца и дори е получил одобрение за движение по пътищата в Германия. Цената на модификациите тогава възлиза на 240 000 DM, което днес съответства на около 118 000 евро (256 000 лв.). Огромна сума, защото E 60 AMG навремето се предлага за малко под 180 000 DM (приблизително 88 500 евро или 177 000 лв.). Но тогава не получавате ексклузивността на 70TE.