W124-ка със 7-литров V12 и 586 к.с.


18
ное.
2020

Mercedes се постара доста при разработката на 500Е в началото на 90-те години: нова предница, окачване от SL, по-широка каросерия, разработка с участието на Porsche. И всичко това, за да бъде „присаден“ на W124 E-клас 5-литров V8. Надали има какво повече да се желае по отношение на задвижването. Панайотис Аврамидис, собственик на тунинг компанията МКВ, обаче вижда нещата по друг начин и преработва до неузнаваемост една Е-класа през 1995.

Алуминиевият V12 тежи само 40 кг повече от 6-цилиндровия в 300 ТЕ.

Неговото творение се казва MKB 70TE и някога е било просто „невинен“ 300 ТЕ. Но вместо стандартния редови „шестак“ сега под предния капак работи мощен атмосферен V12 с работен обем 7 литра и мощност 528 к.с.! А фактът, че този чудовищен агрегат е поставен не на седан, а на комби, прави проекта още по-атрактивен. Преработката е била всичко друго, но не и проста работа.

202 к.с. повече, отколкото при 500 Е с V8

Тогава все още младата тунинг компания MKB използва за база на проекта си Mercedes S 124 300 TE от 1993 г. с трилитров редови шестцилиндров двигател. Той бива отстранен и отстъпва място на M120 V12 от SL 600, който Pagani използва и до днес в силно модифицирана форма. В стандартното си изпълнение шестлитровият атмосферен двигател генерира 408 к.с. и 530 Нм въртящ момент на коляновия вал. Но това не се оказва достатъчно за MKB. С помощта на специален колянов вал, нови бутала и други цилиндрови глави степента на сгъстяване е увеличена от 10:1 на 11:1, а работният обем – до 6944 кубически сантиметра. В комбинация с новата настройка за електрониката на двигателя агрегатът вече достига 528 к.с. и 730 Нм въртящ момент. Чудовищният двигател в 70TE изпраща мощността си към задните колела посредством усилен четиристепенен автоматик. За сравнение: топверсията E 60 AMG по онова време разполага „само“ с 381 к.с., а 500 E – с 326.

Леко извитите надолу ауспухови накрайници още повече засилват Understatement-усещането при 70ТЕ.

Окачване от SL 60 AMG

Моторният отсек на W 124, разбира се, не е предназначен за V12, така че монтажът на новия двигател отпред е коствал много усилия на екипа по разработката. В допълнение към новите подкалници се е наложила преработката и на стената към купето, тъй като дванадесетцилиндровият мотор се е оказал прекалено широк. Предното окачване идва от SL 60 AMG. За да се освободи място за новите блокове за управление, акумулаторът е преместен в багажника. Два големи електрически вентилатора и допълнителен маслен радиатор предотвратяват прегряването. Друг проблем е бил адаптацията на електрическата система, тъй като е било трудно по-модерната електроника за V12 да бъде напасната към S 124. (Всичко за Mercedes W 124!)

Кожата по арматурното табло осигурява на интериора на 124-ката още по-изискан характер.

70TE не издава огромната си мощ посредством визията

С това обаче тунингът далеч не е бил приключен. Отвътре са поставени нови кожени предни седалки от 500, командна система Comand от W 210 E-клас и нов скоростомер, разграфен до 300 км/ч. Направени са промени и по каросерията. Предните калници и броня са оригинални части, задните са леко променени. Поставени са безцветни прозрачни задни светлини, AMG спойлер на покрива и джанти AMG-Styling-2 8 и 9 с размер 18 цола. Като цяло, отвън автомобилът изглежда изключително фино, подобренията са видни само за най-големите познавачи на W 124-ки. По нищо няма да отгатнете, че тук работи толкова мощен двигател.

Сегашният собственик на автомобила го е реставрирал при МКВ – навръх 25-ия юбилей на фирмата.

Преобразуването струва еквивалента на 118 000 евро

Според Панайотис Аврамидис тунингът е отнел общо десет месеца и дори е получил одобрение за движение по пътищата в Германия. Цената на модификациите тогава възлиза на 240 000 DM, което днес съответства на около 118 000 евро (256 000 лв.). Огромна сума, защото E 60 AMG навремето се предлага за малко под 180 000 DM (приблизително 88 500 евро или 177 000 лв.). Но тогава не получавате ексклузивността на 70TE.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >