VW Virtus: седанът на Polo

2011
2017

До 2005 г. VW Polo бе предлагано във версия седан и в Европа. Тази версия обаче никога не успя да достигне успеха на хечбек-варианта. Съвсем различно е в Южна Америка, където седаните се радват на голяма популярност. Затова VW пуснаха в Бразилия под името Virtus най-новото Polo – разбира се във версия седан.

Virtus естествено използва същата платформа MQB-A0 като хечбек варианта и дели едни и същи компоненти с него. Окачването, двигателите, управлението и трансмисията са идентични. Досега от VW са потвърдили само 1,0-литров турбомотор, който от три цилиндъра изтръгва мощност 128 к.с. (с етанол), респективно 115 к.с. (с бензин). Максималният въртящ момент и на двете версии е 200 Нм. Спринтът от 0-100 км/ч се взима за 9,9 секунди, а максималната скорост е 194 км/ч.

В сравнение с Polo Virtus разполага с повече място в интериора. Междуосието му е увеличено с близо 10 сантиметра до 2,65 метра. така разстоянието между осите става дори по-голямо от това на Golf. Дължината на Virtus е 4,48 метра, а вместимостта на багажника е 521 литра. За сравнение: Polo е с дължина от 4,05 метра, а багажникът му побира 351 литра. Иначе Virtus и Polo си приличат доста в кокпита: зад волана на „южноамериканеца“ има 10,3-инчов дисплей, на средната конзола 8-инчов тъчскрийн, а за необходимата свързаност се грижат Apple CarPlay или Android Auto.

Virtus не е само нов модел за VW – той е част от голямата моделна офанзива на марката в Бразилия. До 2020 г. трябва да се появят 20 нови модела, като 13 от тях ще се произвеждат в бразилски заводи. за целта концернът от Волфсбург е инвестирал 1,8 милиарда евро.

 

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин