2016
Дали Up GTI изобщо е нужен в моделната гама? Кой има нужда от 115 конски сили в 3,6-метров малък автомобил? Дали цената от 20 000 евро (за Германия) не е прекалено висока за „бегачка“ във формата на Тoyota Aygo, Ford Ka и Opel Karl? АUTO BILD потърси отговорите на тези и други въпроси при първото изпитание на VW Up GTI.
Първото впечатление: най-малкото GTI на VW не е нещо половинчато – а истинска машина за доставяне на удоволствие с пъргав двигател и прекрасно окачване. Въпреки някои слабости в детайлите веднага се сещаме за първия Golf GTI. Приликите изпъкват и при сравнение на техническите данни: „единичката“ е само с 10 см по-дълга и по-ниска, междуосието и широчината са почти идентични, но за сметка на това с теглото си от 870 кг (срещу 1020) Up е значително „отслабнал“. И въпреки всички прилики, динамичните постижения и разходът свидетелстват за техническия напредък. GTI от 2017-а ускорява от 0 до 100 км/ч за 8,8 сек (9,2 при „дядото“), вдига 192 км/ч (с 10 повече от „оригинала“), като се задоволява средно с 4,8 л/100 км – срещу 8 при Golf I GTI.
Up е на пазара от 2011-а – а през 2019 г. трябва да бъде заменен от наследника си. Около година след фейслифта с новия GTI VW показва какви добри възможности крие платформата на стартовия модел на марката – например неутрално пътно поведение и в същото време приятна управляемост, добро сцепление и много успешна комбинация от 6-степенна ръчна трансмисия и 1-литров 3-цилиндров бензинов двигател със свръхпълнене. Е, водачът не бива да има големи очаквания по отношение на асистиращи системи и свързаност, а бързото развъртане на двигателя сякаш има приоритет пред тягата. Към GTI-пакета спадат визуални подобрения като шарен интериор, 18-цолови (!) алуминиеви джанти и по-агресивен дизайн на предницата. На пазара VW Up GTI ще бъде пуснат през 2017-а.