Новини » Светът на Фолксваген » Новости » VW Up GTI:истинският наследник на първия Golf GTI

VW Up GTI:истинският наследник на първия Golf GTI

2111
2022

ПЪРВИЯТ GTI бе Golf 1 и бе крайъгълен камък. Простата сметка беше следната: малък автомобил + висока мощност = удоволствие от шофирането. С течение на времето GTI ставаше все по-голям и по-мощен. А доставяше ли удоволствие? Единствено, че вече няма нищо общо с първоначалната рецепта.

През 2018 г. това се промени с Up GTI. 1-литров 3-цилиндров мотор със 116 к.с. придава солидна тяга на 3,60-метровия мъник. Макар и 8,8 секунди за спринта от 0 до 100 км/ч и максимално темпо от 200 км/ч днес да не звучат толкова впечатляващо, за мъник с тегло от 1 тон те са такива. Малкият модел се хвърля като играчка в завоите, а 6-степенната механична скоростна кутия функционира стегнато. 17-цоловите джанти и черните ивици дистанцират модела от скромната базова версия. Отвътре карираните тапицерии от плат ни напомнят на първото GTI. Изкуственият спортен звук доставя настроение, но може и да ви изнерви, ако го слушате продължително.

Карираните седалки напомнят на първото GTI и са без алтернатива в Up GTI. Оформление и удобство на седалките? Безупречно

Принципно Up GTI е по-скоро играчка, отколкото пълноценен автомобил. За целта му липсват комфорт, багажно отделение и модерни асистиращи системи. Тук си проличава истинската възраст на техниката – всичко започна през 2011 г. Това са единадесет години, но затова пък Up се е запазил доста добре. Причина за VW да се откаже от бонуса за възрастта. Цената на малкия GTI стартира от 34 195 лева. Почти три пъти повече от през 1975 г. за Golf GTI.

За да звучи 1-литровият мотор малко по-представително, той е подпомаган изкуствено

Tехнически данни

Мощност 85 кВт (116 к.с.) при 5000 об/мин 0–100 км/ч 8,8 сек Макс. скорост 196 км/ч Д/Ш/В
3600/1641/1492 мм Багажник 251–951 л Тегло (празен) 1072 кг Задвижване Предно задвижване/ 6-степ. механична Разход 5,5 л А95Н/100 км (WLTP) Емисии CO2 124 г/км Цена от 34 195 лева

17-цоловите джанти с гуми с дебелина 195 са серийни при GTI – също както и хромираната ауспухова тръба и страничните ивици

Още по темата