VW Up на старо: добро начало

2306
2016

След несполучливия бразилски Fox, словашкият Up вече пет години се представя успешно на пазара. Познавачите обаче са наясно, че добрите екземпляри second hand са по-късните

Всеки може да си говори каквото си иска за VW. Само че никоя друга компания не успява да даде на малък „сандък“ по-добро усещане за зрял автомобил. Най-пресният пример за това се казва Up. През 2011 г. той зае мястото на бразилския Fox и тръгна по стъпките на своя пред-предшественик, духовития Lupo. Заедно с аналозите си Seat Mii и Škoda Citigo най-достъпният Volkswagen се произвежда в Братислава (Словакия). Дизайнът е разпознаваем, а пътното поведение – като при по-голям автомобил. В продължителния тест колегите не пестяха похвалите си към качеството на модела в дългосрочен план – при все че става въпрос за малък автомобил! Тук и по-едрите ще се чувстват комфортно, а кормилното управление и превключването на предавките функционират прецизно и безпроблемно. 3-цилиндровият 1-литров мотор също ни допадна със спокойната си работа. В изпитанието на 100 000 км ни ядоса постоянното мокрене на интериора, резултат от неправилно монтирано уплътнение. В актуалния доклад на TÜV Up успява да стигне до стабилното 21-во място – в „зелената зона“. Единствено ауспуховата система е с живота на смартфон, а спирачките са с издръжливост малко над средното.

Прости материали са комбинирани в изработката на кокпита, който изглежда приятно. В продължителния тест ни дразнеше управлението на навигацията

Прости материали са комбинирани в изработката на кокпита, който изглежда приятно. В продължителния тест ни дразнеше управлението на навигацията

За съжаление има и недостатъци, които не са заплаха за сигурността на пътя и не са взети под внимание в доклада, но пък могат да ви скъсат нервите. Те са свързани най-вече с тракане и скърцане на детайли в интериора при движение по лоши пътища. Нахлуването на дъждовна вода през вратите също не е рядкост. Ключалките блокират, панорамните покриви издават неприятни звуци, а автоматизираната трансмисия ASG „стачкува“. За съжаление типичен дефект са и проблемите в компресорите на климатика за колите от първите години на производство. VW обаче демонстрира грижа към клиента и поема ремонтните разходи. Нашата препоръка е да се насочите към по-нов екземпляр, най-добре след фейслифта от 2014 г. От този момент повечето недостатъци са отстранени. Защото никой шофьор не трябва да си трови нервите с разни дребни дефекти.

Извод

В сравнение с Fox Up е сериозна стъпка напред. Само че „букетът“ от дребни проблеми може да развали цялостното позитивно впечатление от автомобила. Най-разумно е да изберете екземпляр след фейслифта от октомври 2014 г. Удоволствието от шофирането и добрият имидж гарантират запазването на стойността при модела и в бъдеще.

КАТО ЦЯЛО МЪНИКЪТ Е СОЛИДЕН, НО НА МОМЕНТИ ИЗНЕРВЯ С ДРЕБОЛИИ

Няма да си затваряме очите – тук са правени сериозни икономии. Няма бутон за отваряне на пасажерския прозорец на шофьорската врата, няма въженца за кората на багажника, да не говорим за памет на седалките. Подобрение внесе фейслифтът от октомври 2014 г. Оттогава са отстранени и неприятните шумове на трансмисията. Клиентите се оплакват също от липсващите подкалници отзад, заради които мръсотията прониква навсякъде, както и от слабите светлини и ръждата по ауспуховата система.

Топлозащитен екран: най-често този евтин детайл при ауспуховата система се къса и трябва да бъде сменен.

Топлозащитен екран: най-често този евтин детайл при ауспуховата система се къса и трябва да бъде сменен.

Течове на масло: „изходите“ на трансмисията към полуоските може да започнат да пропускат масло заради некачествено уплътнение.

Течове на масло: „изходите“ на трансмисията към полуоските може да започнат да пропускат масло заради некачествено уплътнение.

Малко шумове, прилично окачване, дълги предавателни числа – заради всичко това Up е подходящ за пътувания на дълги разстояния

Малко шумове, прилично окачване, дълги предавателни числа – заради всичко това Up е подходящ за пътувания на дълги разстояния

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин