VW Touareg 2018: сбогом, аналогов свят


10
авг.
2018

Третото поколение VW Touareg залага основно на дигитализация и свързаност. Инфотейнментът е на най-съвременно ниво, огромни екрани в кокпита визуализират всичко, от което имате нужда, върхови асистиращи системи подпомагат шофирането и множество електронни компоненти се грижат в същото време за вашия безупречен комфорт. Добре дошли в новия свят на информационните технологии на колела!

Отвън новият Touareg си е съвсем реален. Може да се пипне и измери: 4 см по-широк и 8 см по-дълъг от предшественика. Лекото увеличение при габаритите се забелязва най-вече в значително уголемения багажник, който е нараснал със 113 литра. Само си го представете в кофички кисело мляко и ще оцените разликата. В същото време най-големият SUV на VW сега е по-лек със 106 кг. Както и при по-малкия Tiguan хромираните лайстни на предната решетка изцяло преливат в архитектурата на предните LED-светлини. От страни автомобилът е относително гладък, но леко снижаващият се назад покрив и подчертаните калници придават на този Touareg повече атлетичност.  Изграден е на платформата MLB Evo. Същата, която използват Audi Q7, Bentley Bentayga, Porsche Cayenne и Lamborghini Urus. При електронните асистенти  VW въвежда интересни допълнителни възможности: например новият помощник в задръстванията, който спира, управлява и ускорява самостоятелно до скорост 60 км/ч.

AUTO BILD България тества вероятно най-разпространената в бъдеще версия: 3-литров V6 турбодизел с 286 к.с. Съвсем естествено веднага се нахвърляме да разгледаме купето: изцяло дигитализираният Innovasion кокпит се състои от 12-инчов дисплей за контролните уреди и 15-цолов инфотейнмънт екран. И двата са прибрани елегантно под общо издължено стъкло. Стъкленото командно табло е ориентирано изцяло към водача и работи почти без каквито и да било механични превключватели или бутони. Навсякъде, където е смислено и възможно, те са заменени от интерактивни менюта в големия екран, които се управляват като смартфон. Така например климатроникът или загряването на седалките се настройват през интерактивната зона над средната конзола. За разкош е оставен един самотен механичен потенциометър за увеличаване и намаляване силата на звука на уредбата.

Видимо и осезаемо висококачествените материали доминират в интериора на този голям SUV: преобладават кожа, алуминий и хром. За съжаление повечето от красотите са екстри и се доплащат. Електрически регулируемите седалки в третото поколение Touareg могат да се оборудват опционално с масажни функции с десет различни програми. Самите кресла са сертифицирани от реномирана лекарска организация, която ги определя като ергономични и щадящи гръбначния стълб.

Автомобилът разполага с управление, което дава възможност при скорост от до 37 км/ч задните колела да се позиционират в срещуположен ъгъл спрямо предните, благодарение на което радиусът на завиване се намалява значително и е само 20 см по-голям от този при значително по-малкия като габарити Golf. Тежащият около два тона Touareg с тази моторизация и оборудване се управлява изненадващо безгрижно и леко, приятна изненада за едрогабаритен SUV от този калибър. Въздушното окачване придава допълнителна лекота, която се посреща с възторг от пасажерите. В режим Comfort нашият Touareg буквално се рее над не особено качествената пътна настилка в околностите на Гоце Делчев, взима завоите със самочувствие и завидно спокойствие. Изключително балансираният агрегат с 286 к.с. щедро отдава мощност, звукът остава едва доловим само при подаване на повече газ започва да се чува по-осезателно. Като цяло на борда през цялото време остава много тихо, автоматичната трансмисия реагира адекватно и превключва съвършено гладко.

В този Touareg работят повече системи за подпомагане, динамика и комфорт, отколкото във всеки друг Volkswagen, произвеждан до сега. Съответно почти безкраен е списъкът с екстри. Специално внимание заслужава новият асистент за нощно виждане Nightvision, който разпознава чрез инфрачервена светлина пешеходци, велосипедисти или животни, предупреждава водача за евентуален риск от колизия с жълта или червена светлина. При подобна ситуация спирачките и спирачният асистент се привеждат в готовност за мигновена реакция, за да бъде избегнат всеки евентуален риск от инцидент.

Тестваният от нас Touareg със 3-литров V6 турбодизелов агрегат се предлага и с по-малка мощност от 231 к.с. Бензиновият V6 със същата кубатура и 340 к.с. се очаква през есента. На по-късен етап от VW ще ни зарадват и с V8 турбодизелов двигател с 421 к.с. под капака. Модерният plug in хибрид с 367 к.с. за сега ще се предлага единствено в Китай. Серийно третата генерация Touareg се предлага със задвижване на четирите колела и 8-степенна автоматична скоростна кутия.

Определено бяхме впечатлени от скромния разход на тази тежка машина. За повече от 700 изминати километра по магистрала Струма и осеяните със завои пътища в Пирин и Родопите, симпатичният ни Touareg се задоволи със средно 8,2 литра. Признаваме, раздялата ни с него не беше лека.

ИЗВОД

Чудесен SUV от най-висок клас във всяко отношение. Командното табло за управление има картина, сравнима с плазмен телевизор и надминава познатите ни от Tesla възможности. Въпреки сериозните си размери автомобилът е изключително  маневрен и изненадващо икономичен.

ПЪРВО ВПЕЧАТЛЕНИЕ

Новата бизнес класа на четири колела е завладяваща и предлага лукс най-вече на първия ред. На втория надделява функционалността.

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ: VW Touareg 3.0 TDI V6 4Motion

Двигател V6 турбодизел

Обем 2967 куб.см

Мощност 286 к.с. (210 кВт) при 3800 об./мин

Макс. въртящ момент 600 Нм

Задвижване 8-степенна автоматична скоростна кутия

Д/Ш/В 4878/1984/1717 мм

Тегло около 2000 кг

Багажник 810 – 1800 л

0-100 км/ч 6,1 сек

Макс. скорост  235 км/ч

Разход 6,6 л А95Н

Емисии CO2 173 г/км

Цена: от 108 117 лева

Още по темата