Тествахме американския SUV VW Taos

2211
2021

С модела Taos VW предлага нов базов SUV за американския пазар на цена от 23 000 долара. AUTO BILD тества топверсията.

Успешният в Европа VW T-Roc не се предлага в Щатите. Вместо него Volkswagen предлага в страната на неограничените автомобилни възможности компактния SUV с името Taos, а той веднага би намерил фенове и отвъд океана – в Европа. Не на последно място разбира се и заради базовата си цена от 23 000 долара.

Освен това Taos изглежда наистина добре, предлагайки изчистен и самоуверен дизайн, който вероятно ще се хареса на мнозина. Къси надвеси на каросерията, междуосие от 2,68 метра и дължина на каросерията от 4,47 метра – предлаганото място е достатъчно за петима пасажери.

Товарното пространство е с вместимост от 705 до 1700 литра.  Топмоделът е 1.5 T SEL 4motion, който е оборудван с двойно задвижване, автоматична трансмисия с два съединителя, LED-фарове и 19-цолови джанти. Оборудването включва и комфортни екстри като адаптивен темпомат, а цената е по-висока от тази на базовата версия – 33 000 долара.

Вътрешното пространство на Taos ни предлага позната техника

Отвътре срещаме позната техника, добра изработка, анимирани уреди и централен 8-инчов монитор на навигационната система. Освен това има няколко USB букси. Типично за Щатите седалките са не само отопляеми, но и вентилирани и електрически регулиращи се. За задвижването отговаря 1,5-литров 4-цилиндров турбодвигател със 158 к.с. и 250 Нм, който във вариант с по-малък обем се предлага и в американската Jetta. Volkswagen обещава среден разход на гориво от 8,4 л/100 км – доста икономично за американските разбирания.

При необходимост вариантът с предно се превръща в такъв с двойно задвижване

С 1.5-литровия мотор малкият 4х4 модел се движи доста пъргаво. Електромеханичното сервоуправление е доста директно, като дава изненадващо добра обратна връзка за американски автомобил. С 19-цоловите джанти Taos се управлява доста спортно за класа си.  Познатата ни 7-степенна автоматична трансмисия с два съединителя си върши работата сдържано на заден план. По време на спокойното пътуване задвижвани са само предните колела, като при необходимост се включват и задните – с цел пестене на гориво.

Различните режими на движение почти не се забелязват във всекидневието, като са и малко непрегледни с големия си брой. Освен Sport, Normal, Comfort и Individual, има и Onroad, Snow, Offroad и Custom Offroad.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

История на автомобила в Царство България 1896 – 1946

Това е първата книга в нашата и световната историко-техническа литература, която представя подробен анализ на автомобилната еволюция в България през първата половина на ХХ век, базиран на автентични снимки и документи.

70лв