2025
Като малък кросоувър-хечбек VW Taigo иска да бъде едновременноемоционален и функционален. Колко добър е моделът на VW катоупотребяван?
НЮХ ЗА МОДА И РАЗНООБРАЗИЕ – за много от автомобилните производители тези неща не са важни. Volkswagen междувременно разшири доста гамата си от малки SUV-ове. С обща платформа като Polo е не само T-Cross, а от есента на 2021 г. и Taigo. По отношение на дължината той превъзхожда дори и T-Roc и буди интерес като кросоувър-хечбек и на пазара за употребявани автомобили с цената си до 40 000 лв.

Впечатлението от качеството е по-скоро обикновено, но няма скърцане
ТОВА ПРЕДСТАВЛЯВА
Като част от семейството T-SUV разработеният от VW do Brasil Taigo, също както и VW Polo, използва доказаната платформа MQB-A0 и с дължина от 4,27 м и широчина от 1,76 м е един подобрен автомобил. Ако сте с ръст 1,90 м отпред, няма да подпирате тавана, а багажникът с широко отварящия се заден капак също е съвсем приличен. Отзад обаче на Taigo му личи, че използва конструкция на малък автомобил. Това все пак ще бъде недостатък за интересуващите се от модела на VW. Функционално не чак толкова изпъкваща, както при T-Cross, е концепцията на оползотворяване на пространството: регулиращата се надлъжно задна седалка и сгъващата се облегалка на предната дясна седалка тук липсват.

ТОВА ПРЕДЛАГА
За модел на VW серийното оборудване е сравнително щедро. Още базовият вариант на Taigo разполага с LED фарове, напълно дигитални комбинирани уреди и модерна инфотейнмънт система. Икономиите си личат най-вече по обикновените тук-там и неособено здрави пластмасови бленди, както и по платовете на тапицериите. Ако отдавате по-голямо значение на комфорта и по-атрактивните декорации, то трябва да се насочите към по-високите нива на оборудване Life и Style. Те се отличават със смислени детайли като по-голям 8-инчов тъчскрийн, App-Connect за смартфони (включително Apple CarPlay и Android Auto), камера за заден ход, отопление на предните седалки и регулираща се по височина предна дясна седалка. Топверсията R-Line с мускулести брони, спортни седалки и стилни 17-цолови алуминиеви джанти демонстрира спортни амбиции.

ТАКА СЕ УПРАВЛЯВА
Taigo е значително по-пъргав от T-Cross. По отношение на задвижването нещата са по-скоро обикновени. Клиренсът му е малко по-голям, но все пак моделът е с предно задвижване и се предлага само с двигатели с вътрешно горене TSI. Базовият 1.0 TSI с 95 к.с. разполага отрано с въртящия си момент, но е най-спокойният кандидат. Изненадващо пъргав и с разход от 6,5 л са тестваният от нас вариант със 110 к.с. и версията със 115 к.с. на 1.0 TSI. Топмоторизацията, но най-често скъпа като употребявана, е версията със 150 к.с. – това е единственият четирицилиндров двигател. Ако търсите двойно задвижване или хибрид, трябва да се огледате другаде в концерна VW.

Иначе Taigo е оборудван серийно с асистент за поддържане на пътната лента Lane Assist и система за предупреждение от сблъсък Front Assist – функция за аварийно спиране в града. Препоръчителен за изминаващите големи пробези е прилично функциониращият асистент IQ-Drive Travel Assist. Системата включва темпомат с регулиране на дистанцията (ACC) и може да комбинира данни като ограничения на скоростта, информация от навигацията и от асистента за запазване на пътната лента за полуавтономно шофиране със скорост до 210 км/ч. Това не се разбира от само себе си в този клас.

Продължете на следващата страница, за да се запознаете с основните проблеми на модела