VW Taigo: екзотичният модел oт Волфсбург

2211
2022

Който е на мнение, че от Волфсбург излизат само семпли и еднакви модели, то по-добре да хвърли поглед към новия Taigo. Един „бразилец“, който в родината си е на пазара от 2020 г. като Nivus.
Ако сега си мислите за разочароващия бразилски Fox, не се безпокойте. Taigo е технически брат на T-Cross, базиран е на платформата MQB-A0 и използва елементи от концерна. При директното сравнение с германския си брат изглежда с малко по-груби детайли и с малко по-нехармонична настройка. Окачването е неочаквано стегнато. Сложната структура на менюто и управлението чрез сензори на климатика е наследство от Polo.

Taigo се предлага от концерна в нива на оборудване Life, Style и R-Line. Под капака е познатият ни двигател EA211-evo. Или като 1-литров 3-цилиндров с 95 или 110 к.с., или като 1,5-литров 4-цилиндров със 150 к.с. Двете по-мощни версии могат да се комбинират със 7-степенна DSG трансмисия, която по време на първия тест ни разочарова с придърпването си. Под 40 000 лева Taigo струва само в базовата си линия на оборудване с 95 к.с. или 110 к.с. За най-евтиния вариант ще трябва да приготвите 38 438 лева. Около 1500 лева по-евтин е T-Cross. А е и по-индивидуален.

Кокпитът ни е познат от Polo. Предлаганото място е щедро. Ниската линия на покрива е компенсирана от по-ниско монтирана задна седалка

Teхнически данни: VW Taigo 1.0 TSI

Мощност 70 кВт (95 к.с.) при 5500 об/мин 0–100 км/ч 11,1 сек Макс. скорост 183 км/ч Д/Ш/В 4266/1757/1518 мм Багажник 440–1222 л Тегло (празен) 1217 кг Задвижване Предно задвижване/ 6-степ. механична Разход 5,4 л А95Н/100 км (WLTP) Емисии CO2 122 г/км Цена от 38 438 лв.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин